یک خبر خوش برای ترامپ

سخنگوی دفتر وزیر ایالتی آریزونا پنج‌شنبه‌شب گفت که رابرت اف. کندی جونیور مدارک لازم را برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آریزونا ثبت کرده است.

 این اقدام یک روز قبل از اینکه رابرت کندی، به‌عنوان یک نامزد مستقل، در آریزونا درباره آینده مبارزات انتخاباتی خود سخنرانی کند، صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود او به نامزدی خود پایان دهد و احتمالا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق حمایت کند. این تصمیم پس از هفته‌ها گفتگو بین کارزارهایشان قرار است گرفته شود، اگر چه افراد نزدیک به کندی می‌گویند که تایید آن هنوز قطعی نیست.

روز پنج‌شنبه ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که رئیس‌جمهور سابق یک «میهمان ویژه» در راهپیمایی روز جمعه خود در گلندیلِ آریزونا، خواهد داشت. با این حال سخنگوی کمپین کندی بلافاصله به درخواست‌ها برای این ادعا و اظهارنظر پاسخ نداد. آرون تاکر، سخنگوی دفتر وزیر ایالتی گفت که فقط جمعه گذشته، کندی ۱۱۸ هزار امضا برای واجد شرایط بودن در آریزونا دریافت کرده بود که بیش از مقدار لازم است.

این امضا‌ها برای کندی توسط دفتر وزیر ایالتی تایید شد تا در این هفته در رای‌گیری حاضر شود. تاکر گفت: در واقع، زمانی که او روز جمعه ثبت‌نام کرد، کارکنان ما تمام آخر هفته را صرف بررسی امضا‌ها کردند. او فقط به ۴۲ هزار امضا نیاز داشت و بیش از ۱۱۸هزار امضا به‌دست آورد.

با این حال، این امضا‌ها می‌توانند مشکل‌ساز باشند. همان‌طور که نیویورک‌تایمز این هفته گزارش داد، دو نفر از افراد آشنا به برنامه‌های کارزار گفتند که امضا‌ها توسط یک کمیته اقدام سیاسی فوق‌العاده حامی کندی جمع‌آوری شده است، نه خود کمپین. قانون فدرالی، هماهنگی بین کمپین‌ها و سازمان‌های خارجی را محدود می‌کند و این حرکت به احتمال زیاد راه را را برای شکایات قانونی از این کارزار باز می‌کند.

کندی سال گذشته مبارزات انتخاباتی خود را به‌عنوان یک دموکرات آغاز کرد و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی را به چالش کشید. او بعدا مبارزات انتخاباتی مستقلی را آغاز کرد که هر دو حزب اصلی را عصبانی کرد؛ زیرا می‌ترسیدند که بر آرای دو طرف تاثیر بگذارد.