اعتراف پسر یکی از اسرای صهیونیست

به نقل پایگاه مصری الشروق، پسر این اسیر صهیونیست افزود: احتمال دارد کشته شدن پدرم به همراه اسرای دیگر، بر اثر حمله هوایی گسترده اسرائیل به غزه بوده باشد.

وی تاکید کرد: امکان زنده بازگرداندن اسرا وجود داشت. اما نتانیاهو تصمیم گرفت آنها را قربانی کند.

در همین راستا «گادی ایزنکوت» عضو مستعفی کابینه جنگ منحل شده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: روسای همه نهادهای نظامی و امنیتی و بیشتر اعضای کابینه، خواستار دستیابی به توافق هستند و تنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر با آن مخالف است.

آیزنکوت در واکنش به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن اجساد ۶ اسیر صهیونیست از نوار غزه گفت: باید به سرعت برای بازگرداندن اسرا اقدام کنیم زیرا در غیراین صورت، اسیری برای بازگرداندن، زنده نخواهد ماند.

در همین راستا، پایگاه خبری عبری واللا گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد: با وجود فشارهایی که به ما وارد می‌شود، از انعقاد توافق مطمئن نیستم. ما تحت هیچ شرایطی از محور فیلادلفیا و نتساریم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از خانواده‌های اسرای صهیونیست اعلام کرد که این اظهارات بنیامین نتانیاهو، عملا به معنی باطل کردن توافق برای تبادل اسرا است.

خانواده های اسرای صهیونیست همچنین تاکید کردند کابینه نتانیاهو در هفتم اکتبر اسرا را به حال خود رها کرد و امروز آنها را برای همیشه به حال خود رها می‌کند.

این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، حماس را متهم به عقب‌نشینی از مذاکرات آتش‌بس کرده بود.

براساس بیانیه مشترک آمریکا، قطر و مصر در پایان دومین و آخرین روز مذاکرات دوحه، طرف‌های میانجی مذاکرات درباره آتش بس در غزه، شامگاه جمعه اعلام کردند آمریکا پیشنهاد جدیدی را برای کاهش شکاف بین اسرائیل و جنبش حماس مطرح کرده است.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم اشغالگر کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.