شهادت ۱۷۰ خبرنگار فلسطینی طی ۳۱۹ روز جنگ

در جریان بمباران خونین امروز مدرسه مصطفی حافظ در غرب شهر غزه که ده‌ها آواره فلسطینی را به خاک و خون کشید، یک خبرنگار فلسطینی دیگر به شهادت رسید. خبرنگار شبکه قدس فلسطین اعلام کرد که در این بمباران، خبرنگار حمزه مرتجی برادر شهید یاسر مرتجی که او نیز خبرنگار بود، به شهادت رسید و به برادر و همکارش پیوست.

در جریان بمباران امروز مدرسه مصطفی حافظ، بیش از ۲۰ فلسطینی که اغلب کودک بودند به شهادت رسیدند. به این ترتیب در سیصد و نوزدهمین روز جنگ غزه شمار خبرنگاران شهید به ۱۷۰ نفر رسید. خبرنگار فلسطینی ابراهیم محارب آخرین خبرنگاری بود که سه روز پیش در حمله ارتش اشغالگر به شهر حمد در شمال غرب خان‌یونس به شهادت رسیده بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه روز گذشته طی بیانیه‌ای هدف قرار دادن خبرنگاران فلسطینی و به شهادت رساندن آنها توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و اسرائیل را «مسؤول کامل ارتکاب این جنایت شنیع» دانست.در ادامه این بیانیه از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با کار روزنامه‌نگاری در جهان خواسته شد تا جلوی رژیم صهیونیستی را بگیرند و آن را در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل جنایات مستمرش تحت تعقیب و پیگرد قرار دهند و برای توقف جنایت نسل‌کشی و توقف ترور خبرنگاران فلسطینی به آن فشار بیاورند.