جنایات رژیم صهیونیستی در زندان‌ها از زبان اسرای فلسطینی

اسرای آزاد شده فلسطینی به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کردند شرایط بد آنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شروع جنگ بدتر شده و هزاران جنایت و تخلف در زندان‌های اسرائیل که مملو از هزاران اسیر فلسطینی است، اتفاق می‌افتد.

براساس گزارش سما الاخباریه، اسرا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند که مورد ضرب و شتم مکرر، ازدحام بیش از حد در سلول‌های بازداشتگاه و محرومیت از جیره غذایی اولیه قرار گرفته‌اند.

مقامات صهیونیستی در همین راستا تاکید کردند که شرایط را برای فلسطینیان در زندان‌ها «سخت‌تر» کرده‌اند و ایتامار بن غیفر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بدون نگرانی اعلام کرد که که زندان‌های اسرائیل «اردوگاه تابستانی» فلسطینی‌ها تحت نظارت او نخواهد بود.

چهار فلسطینی آزاد شده به آسوشیتدپرس گفتند دیگر در زندان‌های رژیم صهیونیستی خدمات درمانی جزئی نیز ارائه نمی‌شد. برخی از آنها پس از چند ماه بازداشت با بدنی نحیف و جراحات روحی عمیق آزاد شدند.

پنجمین زندانی، معزز عبیات، آنقدر لاغر بود که پس از مدت کوتاهی پس از آزادی در ماه گذشته، پس از شش ماه حبس در زندان نقب در جنوب اراضی اشغالی، نمی‌تواند درباره تجربه خود در زندان‌های صهیونیستی صحبت کند. این ناتوانی از جایی وحشتناک‌تر می‌شود که عبیات پیش از بازداشت توسط صهیونیست‌ها یک بوکسور با توان جسمی بالا بود.

اسیر فلسطینی

 آسوشیتدپرس گزارش داد او بشدت ضعیف بود و نمی‌توانست تمرکز کند و فقط می‌توانست چند کلمه صحبت کند و بگوید: من مرتبا کتک می‌خوردم. اکنون عبیات ۳۷ ساله در خانه خود در خارج از بیت لحم نمی‌تواند از روی صندلی بلند شود.

آیه عبیات، دختر عموی این اسیر فلسطینی می‌گوید که تمام شب توهم داشته، وسط خانه با حالت شوک ایستاده و به یاد عذاب و دردی که بر او در زندان‌های اسرائیلی رفته است، نخوابیده است. عبیات نیز مانند همه بازداشت شدگان تحت قانون بازداشت اداری نگهداری می‌شد که به اسرائیل اجازه می‌دهد هر کسی را به طور نامحدود بدون طرح اتهام بازداشت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سایر زندانیان با وجود نگهداری در زندان‌های مختلف، شرایط مشابهی را توصیف کردند. در حالی که عبیات فقط می‌توانست کوتاه صحبت کند، چهار زندانی دیگر به طور مفصل با آسوشیتدپرس صحبت کردند، یکی از آنها از ترس دستگیری مجدد خواست نامش فاش نشود.

شکنجه اسرا

وحشتی که سازمان‌های حقوق بشری در خصوص بدرفتاری با زندانیان فلسطینی در اسرائیل ثبت کردند. عمدتا بر تأسیسات نظامی، به ویژه بازداشتگاه «سدی تیمان» متمرکز بود، پایگاهی بیابانی که اخیرا در آن ۱۰ نظامی صهیونیست به یک اسیر فلسطینی تجاوز کردند و این پایگاه به گوآنتاناموی اسرائیل معروف شده است.

به گفته ارتش اسرائیل، از اکتبر گذشته ۳۶ اسیر فلسطینی در بازداشتگاه‌هایی که توسط ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی اداره می‌شود به شهادت رسیده‌اند. گزارش کالبد شکافی پنج نفر از اسرا حاکی از شکستگی دنده‌های بدن دو نفر از آنها بود، در حالی که اگر خدمات پزشکی مناسبی به آن‌ها داده می‌شد فرد سوم می‌توانست زنده بماند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مواجهه با درخواست ها برای بستن سدی تیمان، صدها اسیر فلسطینی را از این پایگاه به زندان هایی که توسط وزارت امنیت داخلی رژیم اداره می شود، منتقل کرد. اما به گفته عبیات و دیگرانی که صحبت کردند، شرایط در آن تاسیسات نظامی همچنین تکان دهنده است.

منذر عمیره، یک فعال سیاسی در کرانه باختری که در زندان عوفر محبوس بود، می گوید که نگهبانان به طور مرتب اسرا را برای مجازات یا بدون هیچ دلیلی مورد ضرب و شتم قرار می دادند. 

جنایات رژیم صهیونیستی

او تنها به دلیل پست‌های فیس بوک خود در انتقاد از اسرائیل در بازداشت اداری به سر می‌برد. او گفت در مدت سه ماهی که در بازداشت گذرانده به دلیل کمبود غذا ۳۳ کیلو وزن کم کرده است. او گفت که یکبار در سلول را زدند و درخواست کمک کردند اما سربازان - با دو سگ بزرگ پلیس - وارد سلول آنها شدند، آنها را دستبند زدند و آنها را کتک زدند.

عمر عساف، استاد بازنشسته زبان عربی در رام الله، که او نیز در عوفر بازداشت بود، گفت که وعده صبحانه شامل ۲۵۰ گرم ماست و یک گوجه فرنگی یا فلفل بود که توسط پنج نفر تقسیم می‌شد. او همچنین گفت که در مورد پست هایش در شبکه‌های اجتماعی مورد بازجویی قرار گرفته است.