نگرانی صهیونیست‌ها از افزایش شمار کشته و زخمی‌ها در ارتش

حن آرتسی سرور، خبرنگار و مفسر امور جامعه رژیم صهیونیستی در روزنامه یدیعوت آحارونوت از تعداد زیاد کشته‌ها و جراحات شدید در میان صفوف ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر، چه در جبهه جنوبی ( نوار غزه ) یا جبهه شمالی (حزب الله) گلایه کرد.

براساس گزارش سما الاخباریه، آرتسی سروور گفت: این هفته نیز مانند هر هفته، مجروحان جنگی بیشتری به لیست بی پایانی اضافه شده اند که باید با زندگی جدید خود دست و پنجه نرم کنند، جامعه ما آمادگی برخوردر با این افراد را ندارد. افراد معلول و در سایه بی توجهی آشکار دولت به شدت آسیب دیدند.

یدیعوت آحارونوت در آخرین آمار خود گزارش داد که در ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون ۹۸۶۰ مجروح شامل ۵۰۵۳ جوان ۱۸ تا ۳۰ ساله وجود دارد که بیش از ۲۶۰۰ نفر دچار آسیب روانی، ۱۹۷ نفر دچار صدمات سر و ۶۹۰ نفر دچار آسیب در ناحیه ستون فقرات و بیش از ۶۰ نفر نیز دچار قطع دست و پا شدند.

اسحاق شوارتز، فرمانده یک گروهان ذخیره در تیپ نقب، که در بیت حانون مجروح و نیمه فلج شده بود، گفت: پس از دو ماه و نیم توانبخشی، با ویلچر به زندگی بازگشتم و حالا کافی است یک کاشی کمی از زمین بیرون بزند تا من نتوانم حرکت کنم.

سریت کیدرون معاون ریاست احیا وزارت امنیت رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا گفت: آسیب روحی در میان سربازان مجروح زیاد است، زیرا آنها از مشکلات زیادی رنج می‌برند.

بحران مجروحان منجر به افزایش نارضایتی آنها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی شده است، زیرا تعدادی از سربازان تحت درمان در بخش توانبخشی بیمارستان حداسه در بیت المقدس، ماه‌ها پیش از ملاقات با نتانیاهو خودداری کردند.

با گذشت نزدیک به ۱۱ ماه از شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه رسانه های این رژیم فاش کردند سران اسرائیل آمار دقیقی از تعداد کشته ها و زخمی ها در غزه اعلام نمی کنند. رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارائه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.