هشدار بولتون در باب پیامدهای شکست احتمالی ترامپ

 جان بولتون ،‌ مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ،‌ با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر زیرسوال بردن قانون اساسی آمریکا در ماجرای نامزدی کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور،‌ عنوان کرد تمام این‌ها شرایطی را برای وی فراهم می‌کند تا بعدها نتایج انتخابات ۲۰۲۴ را هم به چالش بکشد.

به گزارش نیوزویک،‌ جان بولتون در جریان مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان،‌ به اظهارات ترامپ در باب این موضوع که نامزدی هریس در حزب دموکرات غیرقانونی است،‌ واکنش نشان داده و عنوان کرد:‌ ترامپ هرگز نمی‌خواهد بازنده باشد و اگر برنده انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا نشود،‌ همان رفتاری را از خود نشان خواهد داد که در انتخابات ۲۰۲۰ از خود نشان داد.

در همین رابطه ریچارد پیلدز،‌ استاد قانون اساسی در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک در پاسخ به ادعای ترامپ عنوان کرد:‌ هیچ چیز غیرقانونی در مورد نامزدی کامالا هریس در حزب دموکرات وجود ندارد. بایدن کناره‌گیری کرد و کنواسیون ملی حزب دموکرات رسما هریس را به عنوان نامزد نهایی خود انتخاب کرد.

هشدار بولتون در مورد اقدامات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که در جریان شکست انتخاباتی وی در سال ۲۰۲۰ نیز بارها ادعاهای نادرستی را در مورد دزدیده شدن آرای انتخاباتی‌اش و تقلب در این رقابت‌ها را مطرح کرد.

بولتون در جریان این مصاحبه در انتقاد از ترامپ عنوان کرد: فکر می‌کنم که او هنوز هم نمی‌داند اینبار به چه شیوه‌ای برای زیر سوال بردن نتایج رفتار کند برای همین است که او بازهم چیزهای زیادی را زیر پا می‌گذارد.

هریس از زمان کناره‌گیری بی‌سابقه بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا در تاریخ ۲۱ ژوئیه،‌ فعالیت خود را برای پذیرش به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات و ورود به کاخ سفید آغاز کرده است.

بولتون در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به مدت یک سال به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کرد با این حال از کار برکنار شده و از همان زمان تا به امروز به عنوان یکی از منتقدان سرسخت و برجسته رئیس‌جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود.