پاسخ قاطعانه سنوار به میانجی‌گران مصری

 روزنامه نشنال فاش کرد که یحیی سنوار ، رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای به میانجی‌گران مصری درباره درخواست‌های این جنبش برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا، به عنوان بخشی از توافقی که منجر به آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، ارسال کرد.

براساس گزارش سما الاخباریه، این روزنامه به نقل از منابع خود گزارش داد که سنوار تاکید دارد که ارتش رژیم صهیونیستی باید از نوار غزه کاملا عقب نشینی و تعدادی از اسرای برجسته فلسطینی و کسانی است که محکومیت‌های بالایی را آزاد کند.

این روزنامه پیام سنوار را «قاطعانه» توصیف کرد و مدعی شد که او به مصری‌ها گفته است که به شدت  با مدیریت تشکیلات خودگردان بر غزه پس از جنگ مخالف است.بر اساس این نامه، سنوار از استقرار نیرو‌های چند ملیتی در غزه پس از جنگ برای حفظ امنیت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری خودداری کرده است.

این روزنامه به نقل از یکی از منابع نوشت: برای یحیی سنوار، آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است. السنوار می‌خواهد مروان برغوثی و احمد سعادت را آزاد کند و دست از این کار برنمی‌دارد.

نشنال اعلام کرد که پیام سنوار از طریق خلیل الحیه، یکی از رهبران جنبش حماس به میانجیگران مصری منتقل شده است. او طی ماه‌ها مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌هایی به نمایندگی از سنوار صحبت کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اخیرا از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش و جانشینی شهید اسماعیل هنیه خبر داده است. اسامه حمدان، یکی از سران حماس در این خصوص گفت: سنوار به اتفاق آرا انتخاب شد و این نشان می‌دهد که جنبش از ماهیت صحنه آگاه است.