هراس تل‌آویو از پاسخ کوبنده حزب‌الله

 روزنامه رای الیوم با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه حزب الله و علت به تعویق انداختن حملات نوشتت: اسرائیل از واکنش حزب الله و آماده نبودن جبهه داخلی برای تحمل قدرت آتشین و کوبنده آن و همچنین شلیک بیش از چهار هزار موشک در روز هراس دارد.

این رسانه افزود: اجماع کاملی نزد سردمداران تل آویو درباره حمله به حزب الله و حتی دولت لبنان به دنبال واقعه «مجدل شمس» که شامگاه شنبه رخ داد، وجود دارد، اما منابع امنیتی عالی رتبه در رژیم اشغالگر علت تاخیر در حمله را ناشی از بی اطلاعی از واکنش حزب الله دانسته اند. آنها این سئوال را از خود می پرسند که واکنش حزب الله چگونه خواهد بود و آیا حمله اسرائیل به جنگ تمام عیار منطقه ای منجر خواهد شد؟

این منابع تاکید دارند که جنگ تمام عیار در نهایت به نفع راهبرد جنبش حماس در کشاندن اسرائیل به جنگی گسترده و فرسایشی است.

از سوی دیگر، «باراک راوید» تحلیلگر سیاسی پایگاه صهیونیستی «واللا» به نگرانی «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به خاورمیانه درباره حمله اسرائیل به بیروت اشاره کرده و به نقل از یک مسئول صهیونیست گفته که هوکشتاین به «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته که تل آویو حق دفاع از خود را دارد اما در عین حال نباید این حمله به گسترش درگیری بیانجامد و غیرنظامیان آسیب ببینند. هوکشتاین به گالانت گفته که اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، ممکن است که اوضاع از کنترل خارج شود.

 در حالیکه حزب الله هرگونه دخالت در حمله به «مجدل شمس» در بلندی‌های اشغالی جولان را تکذیب کرده است، مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای سوء استفاده از آن برای توجیه حملات به لبنان هستند و بر قطعی بودن پاسخ به آن تاکید می کنند.

«هرتزی هالیوی»رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شده بود: پاسخ ما قوی و در داخل خاک لبنان خواهد بود. در صورت لزوم با تمام قدرت عمل خواهیم کرد و همه ابزارهای لازم را برای بازگرداندن ساکنان شمال (شهرک‌های مرز لبنان) به خانه‌هایشان به کار خواهیم گرفت.

در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز حین بازدید از مجدل شمس مدعی شد: حزب‌الله لبنان مسئول این تراژدی است و هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. ما روند عملیات پاسخ به حمله مجدل شمس را تعیین کرده‌ایم.

«بنی گانتس» رئیس حزب اپوزیسیون «اتحاد» نیز در این باره با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه کابینه نتانیاهو به دلایل سیاسی، چیزی که اسرائیل به آن نیاز دارد را انجام نمی‌دهد.

وی ادعا کرد: باید پاسخ قوی به حزب‌الله و لبنان داده شود و برای عملیات گسترده در شمال آماده شویم.