پیام ویژه پوتین برای بشار اسد

​«ولادیمیر پوتین » رئیس جمهوری روسیه به مناسبت هشتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور با سوریه، پیام تبریکی برای « بشار اسد » همتای سوری خود فرستاد.

پوتین در این پیام خود تاکید کرد: روسیه به حمایت از دولت سوریه در تلاش‌های آن برای دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی خود و همچنین تضمین امنیت ملی و ثبات این کشور ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در تلگرافی که برای بشار اسد فرستاده بود، اعلام کرد: توسعه مستمر روابط دوجانبه روسیه و سوریه، در راستای منافع ملی دو کشور بوده و با رویکرد تقویت صلح و ثبات در سطوح منطقه‌ای و بین المللی تطابق دارد.

پوتین ضمن آرزوی رفاه و سعادت برای مردم سوریه گفت: مسکو و دمشق در طول دهه‌های گذشته تجربه زیادی در همکاری‌های دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها به دست آورده‌اند و موفقیت‌های قابل توجهی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه کسب کرده‌اند.

بشار اسد هم به نوبه خود در پیام تبریک برای ولادیمیر پوتین اعلام کرد: کشورهای روسیه و سوریه طی ۸۰ سال از یکدیگر حمایت کرده‌اند و به اصول و آرمان‌ها پایبند بوده‌اند؛ حتی با وجود اینکه در معرض فشارهای زیادی برای تسلیم و شکستن اراده خود قرار گرفتند.

بشار اسد افزود: استواری روسیه بر مواضع خود موجب ایجاد جهان چند قطبی شده و هیمنه و جنگی که اکنون با آن مواجه هستیم، چیزی است که در آن جایی برای کوتاه آمدن وجود ندارد و ثبات، حرف آخر را می‌زند، نه عقب نشینی و شکست.

رئیس جمهور سوریه ضمن تبریک به مردم روسیه که در طول دهه‌های گذشته روابط مستحکمی با ملت سوریه داشته‌اند، گفت: سیاست‌ها و مواضع روسیه جایگاه آن را به عنوان قدرتی که برای خیر و صلح تلاش می‌کند و به ارزش‌ها و احترام به حاکمیت کشورها پایبند است، تایید می‌کند. ما برای روسیه، سربلندی و پیشرفت بیشتر آرزو می‌کنیم و امیدواریم که روابط تاریخی روسیه و سوریه به شکوفایی دائم و رشد مستمر خود ادامه دهد.

روابط دیپلماتیک میان روسیه و سوریه در ۲۱ جولای سال ۱۹۴۴ برقرار شد و دو کشور در سال ۱۹۸۰ توافقنامه دوستی و همکاری را امضا کردند.