سفر روسای سیا و موساد به دوحه برای بررسی آتش‌بس

​«دیوید بارنیا» و «ویلیام برنز» روسای سازمان های جاسوسی موساد و سیا روز چهارشنبه هفته جاری به دوحه قطر سفر خواهند کرد.

این سفر در راستای گفت و گو با میانجی‌گران در زمینه برقراری آتش بس در غزه انجام می شود. این در حالی است که پیشنهاد اخیر مطرح شده در زمینه آتش بس با تایید آمریکا و پاسخ مثبت جنبش حماس مواجه شده است.

به گفته یک منبع آگاه از تلاش‌های میانجی‌گران که خواست نامش فاش نشود، رئیس سیا و موساد در این سفر با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهند کرد.

به گفته این منبع، گفتگوها در پایتخت قطر بر «گذار از یک آتش بس اولیه به یک دوره طولانی تر آتش بس» متمرکز خواهد بود. یک مقام فلسطینی مطلع از مذاکرات نیز تایید کرد که در دور جدید مذاکرات دوحه میانجی‌گرانی از مصر نیز حضور دارند.

سفر روسای سیا و موساد به دوحه برای بررسی آتش‌بس

بنابر اعلام این منبع دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی با حضور میانجی گران مصری، قطری و آمریکایی از روز چهارشنبه آغاز می شود.

این مقام فلسطینی اعلام کرد که خلیل الحیه ریاست هیئت جنبش حماس را برعهده خواهد داشت. وی در این باره گفت: در این نشست تمام جزئیات پیشنهاد آتش بس مطرح شده از سوی تل آویو که مورد تایید آمریکایی ها قرار گرفته در کنار پاسخ حماس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام این منبع موضوع آزادی اسرای فلسطینی بالای ۱۵ سال اسارت و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه از موضوعات اختلافی باقی مانده میان دو طرف است.