بیماری‌های عفونی در غزه درحال گسترش است

 شرایط انسانی در نوار غزه به شدت اسفناک است به طوری که نبود آب سالم و غذای کافی مردم را در معرض موجی از بیماری‌های مختلف قرار داده است. این در حالی است که بمباران مراکز درمانی و در عین حال فقدان امکانات مردم را از دسترسی به خدمات درمانی محروم کرده است. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا درباره گسترش بیماری‌های عفونی در غزه هشدار داد.

بر این اساس، این نهاد در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: گرمای هوا در کنار نبود آب سالم باعث تشدید گسترش بیماری‌های عفونی در میان فلسطینیان در غزه می‌شود. این در حالی است که این باریکه پیش از این به دلیل کمبود امکانات بهداشتی تحت فشار قرار داشت. 

بیماری‌های عفونی در غزه درحال گسترش است

در ادامه این پیام با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، تاکید شده است: ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه باعث وارد آمدن تلفات سنگین، آوارگی فلسطینیان، و نیز ویرانی این باریکه شده است. 

سازمان جهانی بهداشت از گسترش بیماری‌هایی همچون گال، آبله مرغان، و هپاتیت در میان فلسطینیان خبر داده است. جاری شدن فاضلاب انسانی در کنار چادر آوارگان فلسطینی و نبود آب شرب کافی، اکنون غیرنظامیان را در معرض انواع مختلفی از بیماری‌های عفونی قرار داده است.