دادگاه آمریکایی دستور بایدن برای ممنوعیت صادرات گاز مایع را لغو کرد

 دادگاه منطقه‌ای ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده ممنوعیت صادرات گاز طبیعی مایع LNG را که توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا اعمال شده بود، لغو کرد. 

به گزارش پراودا، دادگاه در رای خود گفته است: «دادگاه حق خواهان را برای رفع ممنوعیت صادرات LNG پیش از محاکمه دارد و بر این اساس دادگاه با درخواست لغو فوری و کامل ممنوعیت صادرات LNG موافقت می‌کند».

خاطرنشان می‌شود که ۱۶ ایالت شکایتی را برای لغو این ممنوعیت در دادگاه امضا کردند.

ژوئن سال جاری میلادی گزارش شد که روسیه که تحت تحریم است در دو سال گذشته از نظر عرضه گاز طبیعی به اروپا از آمریکا پیشی گرفته است. روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از ایالات متحده گاز به اروپا صادر کرد و از سال ۲۰۲۳، واردات LNG آمریکا به کشور‌های اروپایی ۲۰ درصد از کل گاز را به خود اختصاص داد.  این کشور در ماه دسامبر ۸.۶ میلیون تن و در سال ۲۰۲۳ نیز ۸۸.۹ میلیون تن صادرات داشته که ۱۴.۷ درصد از سال ۲۰۲۲ بیشتر است.

دادگاه آمریکایی دستور بایدن برای ممنوعیت صادرات گاز مایع را لغو کرد

بر اساس آمار‌های دولت آمریکا، اروپا نخستین مقصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در ماه دسامبر بوده و ۵.۴۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به این قاره صادر شده که ۶۰ درصد کل محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۷۰ درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا رفته است. اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش واردات گاز از روسیه به نخستین واردکننده ال‌ان‌جی آمریکا تبدیل شده است.