استفاده صهیونیست‌ها از اسرا به عنوان سپر انسانی

 شبکه الجزیره فیلمی از جنایت تازه صهیونیست‌ها در نوار غزه و اقدام آنها در استفاده از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی منتشر کرد.بر اساس این فیلم، نظامیان رژیم اشغالگر عامدانه بر تن دو اسیر فلسطینی لباس نظامی پوشانده‌ و آنها را مجبور به جست‌وجوی مواد منفجره در میان ساختمان‌های تخریب شده و یا تونل‌های مقاومت می‌کنند.

اشغالگران که بر روی سینه اسرا دوربین‌هایی نصب و از دور تحرکات آنها را کنترل می‌کنند، اسرا را با طناب بسته و آنها را وادار به ورود به یک تونل می‌کنند.در فیلمی دیگر، اسیر فلسطینی بدون لباس و با تنی خونین نشان داده می‌شود که دستانش از پشت بسته شده و صهیونیست‌ها وی را مجبور می‌کنند برای جست‌وجوی تله انفجاری داخل خانه شود، در این خانه اجساد چندین شهید فلسطینی بر روی زمین به چشم می‌خورد.

در این میان، در حالی که اسرای فلسطینی احتمال دارد قربانی این اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها شوند، نظامیان این رژیم در بیرون ساختمان و پشت تانک‌ها و زره‌پوش‌ها مخفی شده‌اند.این اقدام وحشیانه و غیر اخلاقی صهیونیست‌ها طبق قرارداد 1949 میلادی ژنو راﺟﻊ ﺑﻪ طرز رفتار ﺑﺎ اﺳﻴﺮان، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی

پیش از این نیز واحد‌های گشت ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌ی جنین واقع در شمال کرانه باختری، یک جوان مجروح را بر روی خودروی گشت بسته و از بدن وی به‌عنوان سپرانسانی استفاده کرده بودند.