ترامپ خود را برای یک رقیب جوان‌تر آماده کند

 « نیکی هیلی » سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و رقیب سابق «دونالد ترامپ » در رقابت‌های انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ ایالات متحده در مقاله‌ای برای روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: «آنها هوشمندانه عمل خواهند کرد. آنها شخصی جوان‌تر و پرانرژی را به روی کار خواهند آورد. اکنون زمان آن فرا رسیده تا جمهوری‌خواهان آماده آنچه در راه است، شوند.»

طی مناظره پنجشنبه شب «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ عملکرد ضعیفی نسبت به رقیب خود «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه داشت و بعضا رسانه‌ها صدای گرفته بایدن و لکنت زبانش را برجسته کردند. این موارد در مناظره به اندازه‌ای چشمگیر بود که سبب شد تا دموکرات‌های سرسخت از جمله افرادی که با رئیس‌جمهور اوباما کار می‌کردند، ترس و نگرانی خود را نسبت به روند مناظره ابراز کنند.

«جان فاورو» سخنران‌نویس اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ایکس نوشت: «مشخصا مناظره یک فاجعه بود. ما باید دونالد ترامپ را شکست دهیم و باید نامزدی داشته باشیم که قادر به انجام این کار باشد.»

نیکی هیلی که به گفته خود مناظره را در منزلش واقع در ایالت کارولینای جنوبی در کنار همسر و دوستانش تماشا می‌کرد، معتقد است جو بایدن با «جریان‌های مخالف سیاسی» مواجه شده است.

ترامپ خود را برای یک رقیب جوان‌تر آماده کند

او در ادامه این مقاله نوشت: «فکر می‌کنم این برای اکثر مردم شوکه‌کننده بود. آنچه که ما تماشا کردیم حاکی از قدرت ترامپ بود. بایدن به طرز چشمگیری آماده نبود و رشته افکارش پاره می‌شد.»

هیلی پیشتر گفته بود به‌رغم آنکه ترامپ در بسیاری از سیاست‌ها «بی‌نقص نیست» اما در انتخابات ریاست‌جمهوری از او حمایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: « ترامپ بی‌نقص نبوده است و بارها صراحتا این را اعلام کرده‌ام اما از طرفی بایدن فاجعه است؛ بنابراین من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به دونالد ترامپ رای خواهم داد.»