اردوغان: نتانیاهو بیمار روانی است

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در منطقه منجر به فاجعه خواهد شد.

اردوغان طی سخنرانی خود گفت: «ما در کنار دولت لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل ایستاده‌ایم، همانطور که در کنار فلسطین هستیم. از کشورهای منطقه می‌خواهیم که با توجه به تنش‌ها با اسرائیل، از لبنان حمایت کنند».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «ما تسلیم فشارهای بین‌المللی نخواهیم شد و هر اتفاقی که بیافتد همیشه حقیقت را می‌گوییم. برنامه‌های نتانیاهو برای گسترش جنگ در منطقه فاجعه بزرگی به بار خواهد آورد و جهان اسلام و خاورمیانه باید با این نقشه‌های خونین مقابله کنند».

رئیس جمهور ترکیه در این‌باره توضیح داد: «نتانیاهو بیمار روانی است و سکوت کشورهای غربی در قبال او منجر به گسترش جنگ در کل منطقه خواهد شد».

بر این اساس، اردوغان اضافه کرد: «برای کشورهایی که به آزادی، حقوق بشر و عدالت لبیک می‌گویند، اسیر شدن در دست بیمار روانی مانند نتانیاهو خطرناک و بدبختانه است».

وی همچنین افزود: «اسرائیل که غزه را سوزاند و ویران کرد، به نظر می‌رسد اکنون توجه خود را به لبنان معطوف کرده است و ما متوجه می‌شویم که در پشت صحنه از آن توسط غرب حمایت می‌شود».