طرح جدید بایدن برای حمایت از اوکراین

 چهار تن از مقامات آمریکایی عنوان کرده‌اند، دولت بایدن قصد دارد، ممنوعیت استقرار پیمانکاران نظامی در خاک اوکراین را لغو کند تا به ارتش این کشور در راستای حفظ و تعمیر سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی کمک کند. به گزارش سی‌ان‌ان، این تصمیم حاکی از تغییرات قابل توجه ایجاد شده در سیاست‌های دولت بایدن در قبال اوکراین است. آن هم در شرایطی که آمریکا به دنبال راه‌هایی برای برتری پیدا کردن ارتش اوکراین در قبال روسیه است.

چهار مقام آمریکایی که نخواسته‌اند، نامشان فاش شود، عنوان کرده‌اند که این سیاست هنوز از سوی مقامات دولت بایدن در حال بررسی است و تایید نهایی رئیس‌جمهور آمریکا را دریافت نکرده است. یکی از این مقامات بحث در مورد موضوع مورد نظر را زودهنگام دانسته و عنوان کرده است که هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است، به خصوص آنکه رئیس‌جمهور قاطعانه با فرستادن نیروهای آمریکایی به خاک اوکراین مخالف است.

برخی عنوان کرده‌اند که این موضوع پس از تصویب نهایی احتمالا در سال جاری اجرایی خواهد شد و به موجب آن پنتاگون اجازه پیدا خواهد کرد تا برای اولین بار از زمان جنگ اوکراین، قراردادهایی را با شرکت‌های آمریکایی جهت کار در داخل اوکراین ایجاد کند. آنها ابراز امیدواری کرده‌اند که از این طریق امکان تعمیر و نگهداری سیستم‌های تسلیحاتی که از سوی ارتش اوکراین استفاده می‌شود، تسریع گردد. این مسئله در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای شروع جنگ اوکراین بایدن بر این موضوع تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی باید از خط مقدم جنگ در این کشور فاصله بگیرند.

طرح جدید بایدن برای حمایت از اوکراین

کاخ سفید قصد دارد تا با اتخاذ چنین موضعی هم خطرات احتمالی برای سربازان آمریکایی را کمتر کند و هم مانع از شکل‌گیری این تصور از سوی روسیه شود که ارتش آمریکا درگیر جنگ اوکراین است.