آمریکا مهاجران غیرقانونی از روسیه را مستقیم اخراج می‌کند

 طبق سندی که اخیرا به دست نیویورک پست رسیده است مهاجران غیرقانونی از روسیه و ۵ کشور دیگر بلافاصله پس از بازداشت از آمریکا اخراج خواهند شد.

روزنامه نیویورک پست با استناد به سندی گزارش داد که «مهاجران بزرگسال از گرجستان، مولداوی، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان بلافاصله پس از بازداشت از ایالات متحده اخراج می‌شوند.»

این درحالی است که مهاجران غیرقانونی بیش از ۱۰۰ کشور دیگر پس از بازداشت آزاد خواهند شد. آنها می‌توانند در طول مدت بررسی پرونده خود در آمریکا بمانند. آنها نیز دیگر نمی‌توانند درخواست پناهندگی بدهند.

آمریکا مهاجران غیرقانونی از روسیه را مستقیم اخراج می‌کند

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیش از این ممنوعیت ارائه پناهندگی سیاسی در ایالات متحده را برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز با مکزیک عبور می‌کنند، وضع کرده بود. کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن فرمان ریاست جمهوری را پس از آنکه ورود مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی کشور از حد مجاز روزانه فراتر رفت، تایید کرد.

فرمان بایدن تصریح می‌کند که عبور غیرقانونی از مرز‌ها فوراً متوقف می‌شود و مرزبانان مهاجران غیرقانونی را اخراج می‌کنند، زیرا در ماه‌های اخیر از سقف روزانه ۲۵۰۰ نفر فراتر رفته است.