گسترش روز افزون اختلافات داخلی صهیونیست‌ها

 پایگاه خبری «عربی ۲۱» در گزارشی با عنوان «استعفای هالیوی اختلافات در محافل صهیونیست را شعله ور کرده است»،افزود: در شرایطی که ارتش اشغالگر در حال جنگ تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه است، جنگ دیگری نیز در جریان است که در آن خبری از بمباران و حملات نیست بلکه درباره آینده هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

این رسانه نوشت: درخواست ها برای برکناری هالیوی زیاد شده و محافل صهیونیست مدعی هستند که تغییر او خون جدیدی به بدنه ارتش رژیم صهیونیستی تزریق خواهد کرد. محافل صهیونیست او را مسبب شکست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ و شکست متوالی در جنگ غزه می دانند، از همین رو باید از مقام نظامی خود کنار برود.

بر اساس این گزارش، «یوسی یهوشواع» کارشناس نظامی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد: گذشت روزها عمق شکاف میان فرماندهان ارتش و ژنرال‌های ارشد را آشکارتر می کند، به ویژه اینکه خشمی از عملکرد رئیس ستاد ارتش وجود دارد و این روند با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحران بی اعتمادی به اوج خود رسیده است. با وجود اینکه همه سطوح سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، اما نوک پیکان حمله به سمت رئیس ستاد ارتش و ژنرال‌هایش در آن روز است.

این کارشناس نظامی ادامه داد که اطرفیان هالیوی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بقای او را در سمتش به منزله شکست می‌دانند. از نگاه آنها، نبود چشم اندازی برای برکناری یا استعفای هالیوی، ارتش را در شرایطی که در آستانه جنگ تمام عیار در شمال است، در وضعیت مبهمی قرار خواهد داد که تا زمانی که وی کنار نرود، محال است که از این بن بست خارج شود.

این تحلیلگر صهیونیست بیان کرد: هالیوی می‌تواند به شکلی که باقیمانده آبرویش حفظ شود، کنار برود.

به گزارش عربی ۲۱، «عاموس یارون» رئیس سابق بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حمله جاری به هالیوی به مثابه تیراندازی به نظامیان داخل یک خودرو زرهی است، زیرا حمله به او به حدی رسیده که در بحبوحه جنگ، او را به عنوان ناکام ترین رئیس ستاد در ارتش اسرائیل قلمداد می‌کنند.

وی افزود: گویا اسرائیلی ها هر روز که بیدار می شوند، باید شاهد موضع گیری رسوایی دیگر از سوی یک سیاستمدار و روزنامه نگار باشند. یک وزیر به شکل آشکار به دیگری حمله می‌کند. بحث و جدل در کابینه بالا گرفته و کابینه تبدیل به سیرک شده است.

گسترش روز افزون اختلافات داخلی صهیونیست‌ها

یارون ادامه داد: یک نماینده کنست به دیگری فحاشی می‌کند. عرصه سیاسی و حزبی ما به شدت دچار انحطاط و به شدت کثیف شده است. حمله به هالیوی این بار از جانب «مری ریگیو» (وزیر حمل و نقل) یا «ایتامار بن گویر» (وزیر امنیت داخلی) نیست، بلکه از جانب همکارش «یفتاح رون تال» است که از پشت به هالیوی و کل ارتش خنجر زد و خواستار استعفای فرماندهان ارشد به سبب شکست در هفتم اکتبر شد.

رئیس سابق بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که انتقادات گسترده ای به ارتش و فرماندهان آن قبل و بعد از هفتم اکتبر وجود داشته و دارد، یک نظامی در صحنه جنگ که باید مطیع اوامر باشد، در حالی که می شنود رئیس ستاد ارتش به عنوان شکست خورده ترین در تاریخ ارتش معرفی می شود، چه فکری می‌کند؟ این در نهایت نظامیان و فرماندهان را آزار می دهد و موجب بی اعتمادی به ارتش می شود.

عربی ۲۱ در پایان نوشت: با توجه به اختلافات داخلی درباره آینده هالیوی و ضرورت برکناری او، روز به روز ساعت خروج وی از ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک تر می شود، زیرا هالیوی از هفتم اکتبر در معرض حملات شدیدی قرار دارد و همه روزه متحمل شکست های نظامی و عملیاتی می‌شود..