پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز کریمه

  پهپاد جاسوسی آمریکایی RQ-4B Global Hawk که قبلا در سواحل کریمه روسیه مشاهده شده بود، همچنان در ارتفاع ۱۰۰۰۰ فوتی (۱۶.۷ کیلومتری) بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه در نزدیکی شبه جزیره کریمه می‌چرخد. این پهپاد تاکنون جرات ورود به آب‌های سرزمینی روسیه را نداشته است.

به گزارش Flightradar24، بامداد امروز، این پهپاد در جنوب شرقی کریمه در حال پرواز دیده شده است. دیروز حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ، گلوبال هاوک وارد حریم هوایی رومانی شد و سپس به سواحل شبه جزیره بازگشت.

گفته می‌شود پرواز جاسوسی این پهپاد بخشی از اقدامات آمریکا و اوکراین برای نفوذ به کریمه و بازگرداندن این منطقه به اوکراین است.

پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز کریمه

از آغاز جنگ اوکراین و روسیه، کی یف بار‌ها حملاتی را علیه این منطقه و مسیر لجستیکی آن انجام داده است. مقامات روسی می‌گویند کی یف اخیرا از موشک‌های ATACMS آمریکا برای حمله به شبه جزیره کریمه استفاده کرده است.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به حساب می‌آید به طوری که کنگره این کشور به تازگی بسته ۶۱ میلیارد دلاری از کمک‌های نظامی را برای کی یف تصویب کرد. این در حالی است که روسیه، دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان به هیچ عنوان از اقدامات مداخله جویانه واشنگتن رضایت ندارد.