پوتین را به رسیمت نمی شناسیم

تارنمای یوکرینفورم نوشت: این وزارتخانه در بیانیه ای از کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس و انتخاب پوتین به عنوان رئیس جمهوری مشروع این کشور را نپذیرند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که مسکو به دلیل برگزاری انتخابات در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا، خرسون و شبه‌جزیره کریمه که به روسیه ضمیمه شدند، اسناد و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دوشنبه ۲۸ اسفند اعلام کرد: بنا بر نتایج شمارش همه آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، ولادیمیر پوتین ۸۷.۲۸ درصد آرا را به دست آورد و برای پنجمین بار، رئیس جمهوری روسیه شد.

پوتین را به رسیمت نمی شناسیم

بر این اساس، نیکلای خاریتونوف (نامزد حزب کمونیست روسیه) با کسب سه میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۷۰ رأی یعنی ۴.۳۱ درصد آرا جایگاه دوم را به دست آورد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه افزود: پس از آن، ولادیسلاو داوانکوف (نامزد حزب مردم جدید) سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۴۸۴ رأی یعنی ۳.۸۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بنا بر این گزارش، لئونید اسلوتسکی (نامزد حزب لیبرال دموکراسی روسیه) نیز ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۲۹ رأی ( ۳.۲۰ درصد آرا) را به دست آورد.