آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی

 سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».