درخواست آمریکایی‌ها برای اعزام پمپئو به اوکراین

مایک پمپئو ، وزیر خارجه سابق آمریکا که پیش از این نیز ریاست سیا را بر عهده داشت، در پستی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) خود مدعی شد که روسیه پس از موفقیت در اوکراین ، در مرز‌های این کشور توقف نخواهد کرد.

براساس گزارش ریانووستی، پمپئو مدعی شد که پس از فروپاشی کی‌یف در برابر روسیه، متحدان و منافع آمریکا در معرض تهدید بزرگ‌تری قرار خواهند گرفت و بهایی که آمریکا باید بپردازد بالا خواهد بود. او دوباره خواستار ارائه سلاح‌هایی برای پیروزی به اوکراین شد. 

در میان واکنش‌های ناشی از پست این سیاستمدار سابق در آمریکا، یکی از کاربران خطاب به او گفت: مایک، اسلحه خود را بردار و برو برای اوکراینی‌های فاسد بجنگ. هیچ کس شما را باور نمی‌کند. 

در همین حال جف کارلسون نوشت: شما در مورد همه چیز دروغ گفتید. این بار چیز جدیدی برای ارائه نیست. 

یکی دیگر از کاربران ایکس نوشت: مایک، فقط ماسک خود را رها کن ما روی واقعی تو را می‌شناسیم.

یک کاربر دیگر خشم خود را ابراز کرد و گفت: این مزخرفات را متوقف کنید روسیه پس از تسلط بر اوکراین، تمام اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا را تسخیر خواهد کرد. این کاملا مزخرف است... هیچکس شما را باور نمی‌کند.

کاربری نیز با افشاگری علیه پمپئو سریعاً موقعیتی را که او به عنوان مدیر غیر اجرایی یکی از اپراتور‌های تلفن همراه (Kyvstar) در اوکراین داشت، رو کرد و بیانیه رسانه‌ای را در این رابطه ضمیمه کرد و نوشت: پمپئو ممکن است حقوق خود را نیز از دست بدهد. همیشه پول را دنبال کن.

درخواست آمریکایی‌ها برای اعزام پمپئو به اوکراین

کاربری نیز پیشنهاد کرد: دیگر پولی برای اوکراین از جیب مالیات دهندگان آمریکایی وجود ندارد. بگذارید اروپا آن را تامین کند، این حیاط خلوت آن‌ها است، نه مال ما. 

شایان ذکر است که پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده بود که روسیه پس از پیروزی در درگیری در اوکراین به کشور‌های ناتو حمله خواهد کرد.