خشم نظامیان اوکراینی از زلنسکی

«سرگئی کریونوس» ژنرال بازنشسته اوکراینی از منتقدان رئیس‌جمهور اوکراین است که اواخر سال ۲۰۲۰ به دلیل آنچه «عدم همکاری» خوانده شده بود، از شورای دفاع و امنیت ملی توسط ولودیمیر زلنسکی اخراج شد.

این فرمانده اوکراینی که از ابتدای جنگ اوکراین تحت فشار بوده، همیشه به عدم ارتباط میان دولت و ارتش اوکراین اشاره کرده است.

او طی مصاحبه‌ای با یک رسانه آنلاین بیان کرد: کی‌یف با رفتاری که در قبال نیروهایش دارد، انگار «ببری را به مسخره گرفته و آن را تحریک می‌کند»؛ اقدامی که شاید پاسخ آن به مراتب خشن‌تر باشد.

سرگئی کریونوس با توصیف وضعیت در خطوط مقدم افزود: آرامگاه‌ وجود ندارد بلکه تمام زمین قبرستان است. مردم در میدان نبرد چنین چیزهایی را به دل می‌گیرند و حاضر به پذیرش وضعیت مبهم و سایه‌های خاکستری نیستند. برای آن‌ها وضعیت یا سیاه است یا سفید.

علاوه بر این گزارش، پایگاه خبری اوکراینی «اوکراینسکایا پراودا» اخیرا به نقل از منابع نزدیک به رهبران این کشور نوشت، ولودیمیر زلنسکی در ادامه اختلافش با فرمانده کل ارتش اوکراین تلاش می‌کند با دور زدن او مستقیما به فرماندهان این ارتش دستور دهد.

راشا تودی نیز گزارش داد، زلنسکی و فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین چند ماه است که با یکدیگر اختلاف داشته‌اند و ضدحمله شکست‌خورده ارتش اوکراین در تابستان این تنش‌ها را بدتر کرده‌ است.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.