طرح بهداشتی ویژه مراسم اربعین در کربلا

  اداره کل بهداشت کربلا امروز دوشنبه به تشریح جزئیات طرح ویژه مراسم اربعین پرداخت.

صباح الموسوی، مدیرکل اداره بهداشت کربلای معلی گفت: طرح فوق العاده مراسم اربعین امام حسین(ع) شامل توزیع ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در مجاورت مرکز اورژانس در منطقه قدیمی شهر کربلا و در مسیرهای خارج شهر است.

وی همچنین از استقرار ۴۳ گروه پزشکی در امتداد محورهای سه گانه شهر تا مسافت ۲۰ کیلومتری برای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به زائران خبر داد.

الموسوی افزود: این طرح همچنین شامل بیمارستان صحرایی الزهرا و استقرار آن در نزدیکی عمود شماره ۸۸۰ در جاده نجف به کربلا و نیز آماده کردن ۸ بیمارستان دولتی علاوه بر بیمارستان های خصوصی پشتیبان طرح است. ۵۵ گروه بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی و غذای زائران و ۶۰ گروه نیز برای رسیدگی به موارد اورژانسی در جریان مراسم اربعین تدارک دیده شده است.

مدیرکل اداره بهداشت کربلای معلی از سالن هایی برای بیماران اورژانسی در مراکز بهداشتی خبر داد که مجهز به دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز است.

طرح بهداشتی ویژه مراسم اربعین در کربلا

وی تاکید کرد: اداره بهداشت کربلای معلی مجموعه ای از اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مطابق با توصیه های وزارت بهداشت اتخاذ کرده است. اقداماتی برای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی میان زائران، هیئت و موکب ها درباره خطرات بیماری های واگیر دار و نحوه پیشگیری از آن از طریق استفاده از ماسک و نظافت شخصی و شستشوی صحیح دست ها در حال انجام است.

این درحالی است که روز گذشته، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد: بیش از ۹۲ هزار زائر خارجی طی سه روز از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی وارد عراق شدند. ۹۲ هزار و ۶۱۵ زائر از افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و ایران وارد عراق شده اند. این زائران از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی از جمله گذرگاه‌های اقلیم کردستان وارد عراق شده اند. گذرگاه زرباطیه (مهران) شاهد بیشترین تردد زائران است که ۶۰ درصد از زائران از طریق آن وارد عراق می‌شوند.