سخنانی که لرزه بر اندام سران اسرائیل انداخت

 دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عاشورایی امسال خود در ضاحیه بیروت بار دیگر تاکید کرد که مقاومت کاملا (در برابر دشمن صهیونیستی) آماده است و در مقابل حماقت اسرائیل در قبال لبنان، هیچگونه اهمالی نخواهد کرد. مقاومت لبنان کوتاهی نخواهد کرد و آماده بازدارندگی، مقابله و آزادسازی اراضی لبنان در مقابل هرگونه حماقت اسرائیلی است.

وی همچنین تصریح کرد که «این لبنان است که مورد تجاوز قرار گرفته و اسرائیل هنوز بخشی از خاک ما را تحت اشغال دارد. آن‌ها (صهیونیست ها) بخشی از منطقه (روستای) «غجر» (ghajar) را اشغال کرده‌اند و با وقاحت از اقدامات تحریک‌آمیز سخن می‌گویند».

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت که «در رسانه ها می گویند که امروز یا فردا نخست وزیر دشمن صهیونیست با ژنرال های خود درباره بررسی و نوع برخورد با مسئله مرزهای جنوب لبنان دیدار خواهد کرد؛ به آنها می گوییم که درباره هرگونه حماقت و گزینه های اشتباه برحذر باشید؛ مقاومت لبنان مماشات نخواهد کرد و آماده بازدارندگی و مقابله و آزادی سرزمین خود در برابر هرگونه حماقت اسرائیلی است».

به دنبال سخنرانی عاشورایی دبیرکل حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی نظامیان، امکانات و تجهیزات خود را در شمال سرزمین‌های اشغالی (هم مرز با لبنان) تقویت و نتانیاهو نیز در نشستی فوق العاده با وزیر جنگ و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی، به بررسی سخنان سید حسن نصرالله، سناریوهای فراروی تل‌آویو در قبال مقاومت، ارزیابی اوضاع و وضعیت اطلاعاتی بویژه پس از برپایی چادرهای منسوب به حزب‌الله در منطقه مرزی پرداخت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی که ترس در آن کاملا هویدا بود، مدعی شد که برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بهتر است که قدرت ارتش اسرائیل را امتحان نکند، زیرا در روز امتحان صهیونیست ها را در کنار هم متحد خواهد دید.

سخنانی که لرزه بر اندام سران اسرائیل انداخت

نتانیاهو که پس از سخنان دبیرکل حزب الله با دستپاچگی فرماندهان این رژیم را دور هم جمع و نشست فوق العاده برگزار کرده بود، همچنین ادعا کرد که از اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان غافلگیر و متعجب نشده، زیرا نصرالله می داند که امتحان کردن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) فایده ای برای او و لبنان نخواهد داشت.

"یواف گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در نشست هفتگی کابینه نتانیاهو در واکنش به سخنان دبیرکل حزب الله مدعی شد که در صورت هرگونه حمله به اراضی اشغالی، لبنان را به عصر حجر بازمی‌گردانیم.

عقب نشینی سریع سران تل آویو در مقابل حزب الله

هنوز ساعاتی از تهدیدهای توخالی نتانیاهو و گالانت نگذشته بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گزارش دادند که مقام‌های امنیتی این رژیم در نشست امنیتی کابینه بنیامین نتانیاهو گفتند که «خواهان رویارویی با حزب الله لبنان نیستند».

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نشست با "یوآو گالانت" وزیر جنگ، "هرتزی هالوی" رئیس ستاد ارتش و روسای شورای امنیت، موساد و شین بت، توصیه‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را از ارتش و نهادهای امنیتی در خصوص واکنش به سخنان نصرالله دریافت کرده است.

این رسانه صهیونیستی افزوده است که مقامات امنیتی در این جلسه گفتند که «خواستار رویارویی با حزب الله نیستند».

کانال ۱۱ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع آگاه صهیونیستی گزارش داد که در نشست امنیتی کابینه نتانیاهو، ارتش اسراییل حمایت خود را از انجام "مذاکرات" از طریق یک میانجی بین المللی در رابطه با مناقشه مرزی بین (رژیم) اسرائیل و لبنان اعلام کرد.

این منابع افزودند، برخی از فرماندهان ارتش اسراییل حمایت خود را از چنین اقدامی اعلام کردند، اما در عین حال موضوع استقرار چادر حزب الله در مناطق مرزی را نیز مورد بحث قرار دادند.

اعتراف افسر عالی رتبه صهیونیست به هوشمندی نصرالله

به دنبال عقب نشینی سران تل آویو در مقابل دبیرکل حزب الله، یک افسر عالی رتبه ذخیره رژیم صهیونیستی نیز به تحقق نظریه «خانه عنکبوت» سید حسن نصرالله اعتراف و هشدار داد که دبیرکل حزب الله «فردی بسیار باهوش است و نباید گفته های او را دست کم گرفت».

"اسرائیل زیف" رئیس پیشین بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۲ این رژیم تاکید کرد که دست کم گرفتن اظهارات سید حسن نصرالله، مطلقا ممنوع است، زیرا وی شخصی بسیار باهوش است و به طور دقیق می داند که در اسراییل (سرزمین های اشغالی) چه رخ می دهد.

زیف ادامه داد که دبیرکل حزب الله لبنان هر روز صبح روزنامه های ما را می خواند و اخبار را پیگیری می کند و چه بسا زمانی که در تلویزیون صحبت می کنیم، ما را ببیند، بنابراین فروپاشی، تجزیه و شکاف در اسراییل را شاهد است.

رئیس پیشین بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده که سید حسن نصرالله معتقد است که اکنون نیازی به جنگ نیست، او می گوید که به نتانیاهو نردبان نمی دهد که از روی درخت پایین بیاید تا بار دیگر صهیونیست ها را علیه وی متحد کند، بلکه برخلاف آن انجام می دهد.

این مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده که سخنان و اقدامات سید حسن نصرالله در راستای اهانت به کابینه نتانیاهو، ذلیل کردن آن و نشان دادن ضعف های اسراییل است.

هراس فرماندهان و نظامیان رژیم صهیونیستی از رویارویی با رزمندگان حزب الله

فرماندهان جنگ رژیم صهیونیستی بر این باورند که ارتش این رژیم در برهه کنونی شرایط لازم برای درگیری نظامی با حزب الله لبنان در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی را ندارد.

محافل صهیونیستی بر این باورند که بیانیه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اقدام احتمالی ارتش این رژیم به برچیدن دو چادر حزب الله در منطقه مرزی (روستای لبنانی الغجر) با توسل به زور، ممکن است به درگیری در مرزهای شمالی منجر شود.

کارشناسان مسایل منطقه و حتی محافل صهیونیستی یک رای معتقدند که سخنان نتانیاهو و گالانت "لاف در خفا می باشد"، چرا که ارتش اسراییل و دستگاه سیاسی این رژیم در زمان کنونی که سران تل آویو با آتش گسترده خشم داخلی و اعتراضات نسبت به تصویب برخی از موارد لایحه اصلاح قضایی مواجه هستند، در کنار افزایش روز افزون قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی این رژیم در مقابله با مقاومت، توان هیچ اقدامی در مقابل حزب الله را ندارند.

در همین خصوص خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده که به کار بردن عبارت موافقت نتانیاهو با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشنهادی ارتش و سرویس‌های امنیتی اسراییل حکایت از آن دارد که وی عملاً پاسخ به اتهامات احتمالی در آینده در خصوص اینکه تحرکات و درگیری نظامی در مرزهای شمالی به خاطر انحراف اذهان از اصلاحات قضائی به راه انداخته را آغاز کرده است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داده که وزارت جنگ این رژیم خود را برای احتمال تنش و وخامت اوضاع امنیتی در مرزهای شمالی به خاطر تغییرات اجتماعی و سیاسی داخلی در اسرائیل که حزب الله آن را نقطه ضعفی بزرگ برای این رژیم و فرصتی برای ضربه به آن می‌داند، آماده می‌کند.

همچنین خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحرونوت" نیز اعلام کرده در جلسه روز دوشنبه کمیته امنیت و امور خارجی کنست تصمیماتی عینی و ملموس درباره موضوع حزب الله لبنان اتخاذ نشده و صرفاً بر دستورالعمل‌ها و راهکارهای آینده توافق شده است.

وی به نقل از برخی مقامات بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی آورده است که «ما عجله‌ای برای درگیری و رویارویی در مرزهای شمالی را نداریم»، موضوعی که خود گویای نگرانی و وحشت سران تل آویو از رویارویی با حزب الله است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از برخی منابع امنیتی آورده است که چادرهای حزب الله در مرز تهدیدی امنیتی نیست و ما دست به اقداماتی نخواهیم زد که ضرورتی ندارد.

خلاصهِ موضع فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو ارائه شده، نشان می دهد که برآورد اشتباه و درک نادرست مقامات تل آویو از سخنان سید حسن نصرالله ممکن است به تنش و وخامت اوضاع منجر شود در حالی که این رژیم در شرایط کنونی نه تصمیمی برای ورود به چنین درگیری را دارد و نه نیازی هم به آن دارد.

در همین راستا، "اور هیلر" تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گفته که سید حسن نصرالله شکاف داخلی اسراییل را به عنوان ضعف می بیند و از آن بهره می برد.

وی تاکید کرده که اگر افسران ارتش اسراییل به ویژه خلبانان تهدیدهای خود مبنی بر عدم انجام خدمت را عملی کنند، در هفته های آینده اتفاق بسیار بدی برای رژیم صهیونیستی خواهد افتاد و این امر به توانایی ارتش آسیب وارد می کند.

در چند ماه گذشته به ویژه از هشتم دی ماه سال گذشته (۱۴۰۱) که "بنیامین نتانیاهو" دوباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد، اعتراضات در سرزمین های اشغالی نسبت به انتخاب و اقدامات او نه تنها آغاز شده، بلکه هر روز به ابعاد آن نیز افزوده گردیده و "بی بی" و رژیم صهیونیستی را با چالش های فراوانی مواجه کرده است، چالش هایی که رفته رفته می رود تا بنیان سست رژیم غاصب صهیونیستی را فرو بریزد؛ در این بین نتانیاهو سعی می کند تا خود را از تک و تا نیندازد و خود را هنوز زنده نشان دهد.

در کنار اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی و شعله ور شدن زبانه های آن، افزایش قدرت بازدارندگی و هجومی گروه های مقاومت لبنانی و فلسطینی نیز به چالشی بزرگ برای کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو تبدیل شده است.

نتانیاهو همچون سلف خود سعی دارد برای برون رفت از این بحران با کشاندن آن به خارج سرزمین های اشغالی، نفسی تازه کند تا به حیات خود ادامه دهد، اما مقاومت به راحتی دست بردار نیست و تا رسیدن به نتیجه که همان نابودی رژیم غاصب صهیونیستی می باشد، راه خود را ادامه خواهد داد و تعللی نخواهد کرد.

حزب الله، به ویژه دبیرکل با درایت آن با تسلط بر اوضاع منطقه و اطلاعات دقیق از سرزمین های اشغالی به خوبی می داند که تهدیدات نتانیاهو و دیگر مقامات تل آویو توخالی می باشد و نفس های رژیم غاصب صهیونیستی به شماره افتاده و در آینده نزدیک دیگر اسمی از رژیم اسراییل نیز به زبان ها نخواهد آمد.