تغییرات قضایی امنیت تل آویو را تهدید می کند

 ۸۰۰ افسر بازنشسته شاباک در نامه خود به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یو آو گالانت وزیر جنگ این رژیم هشدار دادند که تداوم مراحل تصویب لایحه تغییرات قضایی خطر و تهدیدی حقیقی، واضح و آنی برای امنیت این رژیم است.

در این نامه آمده است که تصویب لایحه تغییرات قضایی توسط کنست (پارلمان) در قرائت اول اختیار نظارت دیوان عالی بر عملکرد دستگاه های اداری را از بین خواهد برد و این دیوان دیگر قدرت نظارت بر دستگاه اجرایی را نخواهد داشت.

در بخشی از این نامه آمده است که با این لایحه جامعه بین المللی دیگر دستگاه قضایی رژیم اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و این امر تهدیدی برای نیروهای امنیتی و نیروهای ارتش خواهد بود.

افسران باز نشسته شاباک از نتانیاهو و گالانت خواستند که نسبت به امنیت این رژیم و ارتش آن مسئولیت پذیر باشند و فورا لایحه تغییرات قضایی را لغو کنند.

اخیرا نیز خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل تداوم روند تصویب قانون تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، از امروز در تمرینات آموزشی مشارکت نخواهند کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به نافرمانی خلبانان این رژیم تاکید کرده بود که اسراییل بدون حضور «تعدادی خلبان» نیز می‌تواند به مسیرش ادامه دهد.

نتانیاهو با دهن‌کجی به نظامیان و خلبانان اعتصاب کننده اضافه کرد: اسرائیل تنها درصورت نداشتن کابینه، نمی‌تواند راه را ادامه دهد.

در همین حال، افسران قدیمی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله مسئولان ارشد آنها، در پیامی از اعتراضات خلبانان حمایت کرده اند.

این افسران در پیام خود خطاب به خلبانان تاکید کردند که بدون هیچ تردیدی از اعتراضات شما و تمرد از انجام خدمت وظیفه حمایت می کنیم.

به باور ارتش رژیم صهیونیستی، نامه ای که توسط حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای ذخیره در واحد زبده ستاد کل ارتش اشغالگر اسرائیل موسوم به (سییرت متکال) با ذکر نام امضا شده است، نقطه عطف مهمی است که نشان دهنده تشدید اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی و نفوذ معترضان در درون ارتش است.

نوو ارز، فرمانده سابق یگان کماندوی نیروی دریایی و یگان مخفی "دودووان" نیز اعلام کرد که از حضور داوطلبانه در نیروهای ذخیره انصراف خواهد داد و کارهایش بعنوان رئیس تیم تحقیقاتی مربوط به حمله تجاوزگرانه اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تعلیق می کند.

تغییرات قضایی امنیت تل آویو را تهدید می کند

در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی،۱۵۰ افسر و ۲۰ خلبان این رژیم از دیروز از انجام خدمت نظامی خودداری کردند.

با گسترش دامنه اعتراضات در سایه اصرار نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی، پزشکان ذخیره شاغل در ارتش رژیم صهیونیستی نیز به دیگر صهیونیستها در سرزمین های اشغالی برای اعتراضات پیوسته و از انجام خدمت نافرمانی کرده اند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان)، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در همین راستا، نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می دهد که بیشتر صهیونیست‌ها نگران شکل‌گیری جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

طبق نتایج نظرسنجی این شبکه، به دلیل تشدید اعتراضات علیه لایحه تغییرات قضایی و تشدید اختلافات با پافشاری کابینه بر پیش بردن روند تصویب این لایحه، ۶۷ درصد صهیونیست‌ها نگران شکل گیری جنگ داخلی هستند وتنها ۲۹ درصد معتقدند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.