اردوگاه الهول «بمب ساعتی» است

 خالد الیعقوبی، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری «واع» (خبرگزاری رسمی این کشور) اظهار کرد: گروه‌های تروریستی در عراق تحت محاصره قرار گرفته‌اند. این گروه‌ها به دنبال استفاده از کوچکترین فرصت در مناطق مختلف هستند؛ اما اقدامات و تحرکات آنها بسیار ضعیف شده است؛ به طوری که نیروهای امنیتی قادر به مقابله با این موضوع هستند.

الیعقوبی درباره وضعیت نگران کننده اردوگاه الهول سوریه و خطر آن برای منطقه به دلیل نگهداری اعضای خانواده داعش در آن نیز تاکید کرد: پرونده اردوگاه الهول بسیار پیچیده است و این اردوگاه مانند یک بمب ساعتی است و این فقط مربوط به عراق نیست. این اردوگاه در خارج از خاک عراق واقع شده است و تبعه‌های همه کشورهای جهان در آن حضور دارند و نیروهای ائتلاف بین‌المللی از آن محافظت می‌کنند.

وی در این باره ادامه داد: بدون مداخله جامعه جهانی بستن این پرونده امکان پذیر نیست و تهدیدی جدی نه تنها برای عراق، بلکه برای منطقه و کل جهان باقی خواهد ماند.

اردوگاه الهول «بمب ساعتی» است

یکشنبه هفته جاری نیز قاسم الأعرجی، مشاور امنیت ملی عراق خواستار برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی درباره اردوگاه الهول تا پیش از پایان سال جاری میلادی و حمایت آمریکا از برگزاری چنین کنفرانسی شده بود.

اردوگاه الهول در حومه حسکه نزدیک به مرزهای عراق واقع بوده و تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) قرار دارد.

در این اردوگاه حدود ۵۶ هزار تن که بیشترشان زن و کودک هستند، در قالب ۱۵ هزار و ۳۳۱ خانواده عراقی و سوری و زنان و فرزندان داعشی‌ها از اتباع کشورهای مختلف سکونت دارند.