روسیه: آمریکا هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در واشنگتن در سخنانی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که آمریکا که درگیری در اوکراین را طولانی می‌کند، باید هزینه بازسازی این کشور را بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونوف گفت: دولت (آمریکا) مسئولیت کامل آنچه را در اوکراین اتفاق می‌افتد، بر عهده دارد. بنابراین، این آمریکا است که باید این کشور را بازسازی کند. 

این دیپلمات روس اعلام کرد که درگیری اوکراین نتیجه تلاش‌های بلندمدت و هدفمند آمریکا برای ایجاد کانون تنش در نزدیکی مرز‌های فدراسیون روسیه و تبدیل اوکراین به کشوری ضد روسیه است.

آنتوتوف تاکید کرد که اکنون آمریکا در حال تحریک رویارویی است، چراکه اوکراین را با سلاح‌های قدرتمند تامین می‌کند و هر گونه ابتکار صلح را در نطفه خفه می‌کند.

روسیه بارها اعلام کرده است که غرب با ارسال تسلیحات زیاد به اوکراین و آموزش سربازان این کشور وضعیت این کشور را بحرانی‌تر می‌کند.

روسیه: آمریکا هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

پیش از این، ، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که واشنگتن و لندن توافق کرده‌اند که برای شکست استراتژیکی بر مسکو، اوکراین را به سیاه چاله اروپا تبدیل کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اشاره کرد که درگیری نظامی در اوکراین «عملاً به جنگی بین روسیه و غرب جمعی» تبدیل شده است.