فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

سفیر روسیه در پاریس امروز (جمعه) به دلیل کاریکاتوری که سفارت روسیه منتشر کرده است، از سوی وزارت خارجه فرانسه فراخوانده شد.

طبق گزارش رویترز، سفارت روسیه در پیامی توییتری کاریکاتوری منتشر کرده است که جسدی را به نام اروپا روی میزی به تصویر کشیده است و شخصیت‌هایی که آمریکا و اروپا را هدایت می‌کنند بر آن سوزن‌هایی فرو می‌کنند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری رویترز ارسال کرد با اشاره به این کاریکاتور اعلام کرد: «چنین تصاویری غیرقابل قبول هستند و ما امروز این مسئله را برای سفیر روسیه روشن کردیم. ما در تلاش برای حفط کانال برقراری ارتباط با روسیه هستیم، اما این کار‌ها اصلا مناسب نیست.»

«کلمنت بوون» وزیر امور اروپای فرانسه، نیز این تصویر را «مایه شرمساری» دانست. البته این تصویر اکنون از صفحه توییتر سفارت روسیه حذف شده است. این کاریکاتور بیانگر این بود که قاره اروپا با سیاست‌های اتخاذ شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در حال نابودی است.

بر روی سوزن‌هایی هم که بر روی بدن جسدی که اروپا بود فرو می‌رفت، کلماتی از جمله «ناتو، کووید-۱۹، لغو فرهنگ و تحریم» نوشته شده بود.

سفارت روسیه در پاریس این کاریکاتور را همزمان با اجلاس سه‌گانه روز پنجشنبه در بروکسل با حضور ناتو، گروه ۷ و اتحادیه اروپا منتشر کرد، این نشست برای بحث درباره چگونگی مقابله با جنگ روسیه در اوکراین انجام شد.

فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

این در حالیست که از آغاز حملات روسیه به اوکراین، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در تلاش است تا با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، در ارتباط باشد و آتش‌بس برقرار کند.