آخرین آمار قربانیان کرونا در جهان+ جدول

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۸۹۷۰۲۲۴۷ نفر، شمار جان باختگان به ۴۰۸۲۶۳۷ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۱۷۳۱۳۰۲۸۴ نفر افزایش یافته است. همچنین وضعیت بیش از ۷۹ هزار نفر از مبتلایان وخیم گزارش شده است.

دوازده کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون و ۸۸۷ هزار نفر، هند با ۳۱ میلیون و ۲۵ هزار نفر، برزیل با ۱۹ میلیون و ۲۶۲ هزار نفر، روسیه با ۵ میلیون و ۸۸۲ هزار نفر، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار نفر، ترکیه با بیش از ۵ میلیون و ۵۰۷ هزار نفر، انگلیس با بیش از ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار نفر، آرژانتین با بیش از ۴ میلیون و ۷۱۹ هزار نفر، کلمبیا با بیش از ۴ میلیون و ۵۸۳ هزار نفر، ایتالیا با بیش از ۴ میلیون و ۲۷۸ هزار نفر‌، اسپانیا با ۴ میلیون ۶۹ هزار نفر و آلمان با ۳ میلیون و ۷۴۸ هزار نفر به ترتیب در رده‌های اول تا دوازدهم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.

آمار جدید قربانیان کرونا در جهان + جدول

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد. تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.