معرفی و راهنمای خرید اسپیکر سقفی بلوتوثی

این روزها شاهد پیشرفت چشمگیری در تجهیزات الکترونیکی، صوتی و تصویری هستیم. یکی از تجهیزاتی که به اجزای اصلی اکثر مکان‌ها نظیر منازل، اماکن اداری و تجاری تبدیل شده، اسپیکرها هستند. در میان انواع مختلف اسپیکر، نوع سقفی آن به دلیل مزایایی که دارد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این وسیله که تقریبا به پرکاربردترین ابزار پخش صوتی تبدیل شده و برای بالا بردن سطح کیفی صدای وسایل صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای انواع مختلفی بوده و به دلیل اجرا در سقف، هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند.

بانی باند یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که در زمینه عرضه انواع تجهیزات صوتی و تصویری نظیر بلندگو سقفی فعالیت دارد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد خرید اسپیکر سقفی بلوتوثی صحبت کنیم و مشخصات و ویژگی‌های این محصول عرضه شده توسط فروشگاه بانی باند را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع اسپیکر سقفی بلوتوثی

همانطور که ذکر کردیم، یکی از رایج‌ترین انواع اسپیکر سقفی، مدل بلوتوثی آن است که وظیفه پخش صدا با کیفیت بالا را بر عهده دارد. خود این اسپیکر به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

انواع اسپیکر سقفی بلوتوثی از نظر مکان استفاده:

  • اسپیکر سقفی عمومی: بلندگوهای عمومی یا فول رنج برای سخنرانی در جلسات عمومی و گاهی نیز برای پخش ملایم موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سیستم‌ها در فضاهایی نظیر بیمارستان، ادارات، مجتمع‌های اداری و مدارس کاربرد دارند.
  • اسپیکر سقفی خانگی: نوع دوم اسپیکر سقفی بلوتوثی با عنوان بلندگوی خانگی یا تووی معرفی شده است که جهت پخش موسیقی با کیفیت عالی استفاده می‌شود. این سیستم با استفاده از ووفر و توییتر، قابلیت جداسازی صدا از چند هرتز به چند کیلوهرتز را داشته و وضوح بالایی در پخش موسیقی ایجاد می‌کند. به نوع اسپیکر، اسپیکر سقفی استریو با قابلیت دوطرفه نیز گفته می‌شود که در ماه‌های 5 تا بیش از 100 وات تولید شده‌اند. برای خرید اسپیکر خانگی بلوتوثی می‌توانید هم‌اکنون از خدمات فروش آنلاین بانی باند استفاده کرده و جهت ثبت سفارش خرید به فروشگاه این مجموعه مراجعه کنید.

انواع اسپیکر سقفی بلوتوثی از نظر روش نصب:

  • اسپیکر سقفی بلوتوثی توکار: این نوع اسپیکر برای مکان‌هایی که از ابعاد کم برخوردار هستند مناسب بوده و به دلیل نوع اجرا، پخش صدا را چندین برابر می‌کند. استفاده از اسپیکر سقفی توکار در سقف‌های کاذب یا کناف‌دار، امکان‌پذیر بوده و در سقف‌های سفت و دارای گچبری تقریبا غیرممکن است. این بلندگوها بهترین انتخاب برای پخش موسیقی در محیط‌هایی با سقف کاذب محسوب می‌شوند.
  • اسپیکر سقفی بلوتوثی روکار: اغلب افراد این نوع اسپیکر را بیشتر می‌پسندند؛ چرا که برای نصب نیاز به فضای خاصی نداشته و قابلیت اجرا روی سقف و دیوار را دارد. فضای پشت این باند برای ایجاد بیس کافی نبوده و صدا تنها از زیر پخش می‌شود لذا موجب ایجاد صدای بم در محیط نخواهد شد.

مزایای خرید اسپیکر سقفی بلوتوثی

خرید اسپیکر سقفی بلوتوثی و استفاده از مزایای بی‌شماری دارد که موجب شده روز به روز به محبوبیت آن افزوده شود. این مزایا عبارتند از:

انتشار بهتر صدا: از مهمترین مزایای اسپیکر بلوتوثی سقفی می‌توان به پخش باکیفیت صدا توسط آن اشاره کرد. با نصب این سیستم، صدای تجهیزات صوتی تصویری به‌صورت گسترده و فراگیر پخش می‌شود و کیفیت صدای اسپیکر بلوتوثی را ارتقاء می‌بخشد.

استفاده بهینه از محیط: باتوجه به افزایش جمعیت و کاهش ابعاد و اندازه‌های محیط‌های زندگی و کاری، استفاده از اسپیکر سقفی بلوتوثی که فضای خاصی را اشغال نمی‌کند یک مزیت محسوب می‌شود. با نصب این بلندگوها در سقف، در اشغال فضای منزل یا محل کار صرفه‌جویی خواهید کرد و وسایل ضروری یا دکوراتیو را جایگزین آن‌ها خواهید کرد.

انعطاف‌پذیری بالا: قابلیت استفاده از اسپیکر سقفی بلوتوثی در فضاهای مختلف نظیر خانه، محیط‌های تفریحی و تجاری همچون سالن‌های بازی، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌هایی از این قبیل، گویای انعطاف‌پذیری ویژه این سیستم است.

جلوگیری از به‌ هم ریختگی محیط: اسپیکرهای سقفی به دلیل نصب در سقف به‌صورت روکار و توکار، یک فضای آراسته را خلق کرده و مانع به هم ریختگی فضا می‌شود؛ ضمن اینکه مطابقت ویژه‌ای با محیط‌های امروزی به دلیل برخورداری از طراحی شیک و مدرن دارند.

نکات مهم خرید اسپیکر سقفی بلوتوثی

در زمان خرید اسپیکر سقفی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بهترین و مناسب‌ترین سیستم پخش صدا را برای محیط که در نظر گرفته‌اید انتخاب نمایید. در ادامه به‌صورت مختصر این نکات را ذکر کرده‌ایم:

1- برای مکان‌هایی نظیر حمام، استخر و آشپزخانه که با رطوبت سروکار دارند، اسپیکرهای ضدآب را انتخاب کنید.

2- اسپیکرهای سقفی استرو برای فضاهای کوچک نظیر آشپزخانه و اتاق مناسب هستند.

3- اسپیکر سقفی بلوتوثی در شکل‌های دایره و مربع طراحی می‌شوند. شکل بلندگو را با توجه به سقف و نوع فضا انتخاب کنید.

4- اندازه و ابعاد باندها نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هنگام خرید به تناسب آن‌ها با فضای مورد نظر توجه کرد.

5- میزان فرکانس اسپیکر نیز نکات قابل توجه قبل از خرید بوده که هرچقدر فرکانس بیشتر باشد، عمق و تعادل صدا بهتر خواهد شد.

در فروشگاه اینترنتی بانی باند، بهترین بلندگوی سقفی بلوتوث‌دار توکار و روکار، با کیفیت عالی و قیمتی ایده‌آل در دسترس مشتری قرار داده شده که با توجه به نوع نیاز خود، می‌توانید محصول مناسبی انتخاب و تهیه نمایید.

23

بهترین برندهای اسپیکر سقفی بلوتوثی

باتوجه به اینکه تولیدکنندگان متعددی در زمینه تولید انواع سیستم‌های پخش صدا فعالیت می‌کنند، برندهای متنوعی از اسپیکرهای بلوتوثی در بازار موجود است که ما در ادامه به تعدادی از معتبرترین برندهای اسپیکر بلوتوثی موجود در فروشگاه بانی باند اشاره کرده‌ایم.

  • اسپیکر سقفی JBL مدل Control 26ct
  • اسپیکر سقفی MD مدل mc-2630
  • اسپیکر سقفی Yamaha مدل NS-IC600

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد اسپیکرهای سقفی ارائه دهیم و نکاتی برای قبل از خرید این تجهیزات ذکر کردیم. همچنین تعدادی از بهترین برندها را برای انتخاب راحت‌تر شما معرفی نمودیم. فروشگاه اینترنتی بانی باند با هدف ارائه تجهیزات صوتی باکیفیت و اصل، راه‌اندازی شده و مشتری‌مداری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

این مجموعه با ارائه خدمات پس از فروش، ارسال سریع و ضمانت اصالت و کیفیت کالا، تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتری به کار بسته است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت اسپیکر سقفی بلوتوثی و ثبت سفارش خرید، به سایت فروشگاهی بانی باند مراجعه کنید.