آشنایی با فرهنگ و زندگی روزمره در تونس

این شهر با فرهنگ غنی و اصیل خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ سفر به این شهر شما را با دنیایی متفاوت از آداب‌ورسوم آشنا می‌کند. اکنون که کنجکاو دیدن تونس هستید با ما همراه باشید تا شما را با فرهنگ و زندگی روزمره مردمان آن آشنا کنیم.

جغرافیا تونس

اگر ویزا خود را از طریق وب‌سایت فلای تودی کسب کرده‌اید می‌توانید برای تمدید آن با این مجموعه تماس بگیرید. راه‌های ارتباطی این مجموعه از طریق ایمیل، شماره تماس و ... فراهم است. موقعیت تونس در کنار سواحلی زیبا و روابط تجاری از طریق دریا، به آن اهمیت ویژه‌ای داده است. وجود شهرهای اصلی کشور تونس در اطراف سواحل آن، به بهبود کیفیت صنعت گردشگری در این شهر کمک می‌کنند. علاوه‌بر این طبیعت متنوع تونس جانی دیگر به این کشور بخشیده است؛ جنگل‌های بلوط چوب‌پنبه‌ای در بخش شمالی و بیابان‌های آن در بخش جنوبی، تونس را متمایز می‌کند. کشور کوچک تونس با تنوع زیستی، بدون هرگونه تفرقه فرهنگی، انعطاف‌پذیری مردمان آن را نشان می‌دهد.

تاریخ و فرهنگ تونس

کشور تونس تاریخ سه هزار ساله، فرهنگ و معماری خود را از کشورهایی گرفته است که در طول تاریخ بر آن مسلط شده‌اند. این کشورها هر یک فرهنگ و آداب‌ورسوم خود را در تونس رواج داده‌اند؛ اما با گذشت زمان امروز تونس با فرهنگی یکپارچه و اصیل جایی امن برای زندگی تبدیل شده است. اگرچه در طول تاریخ تونس کشورهای بسیاری بر آن مسلط شده‌اند؛ اما تاثیرات ماندگاری را در تونس برجای گذاشته‌اند. شهر تاریخی کارتاژ و آمفی‌تئاتر الجم از آثار تسلط رومی‌های بر تونس هستند که امروز به مکانی خیره‌کننده برای گردشگران تبدیل شده است. پرچم این کشور نیز با نماد ستاره و ماه قرمز، برگرفته از پرچم عثمانی‌ها خواهد بود که نشانی از تسلط عثمانی‌ها بر این کشور است.

زبان و دین رسمی تونس

برای سفر به تونس و گشت‌وگذار در این کشور، با محدودیت زبان روبه‌رو نخواهید بود. اگرچه زبان رسمی کشور تونس، عربی است؛ اما زبان فرانسوی به‌عنوان زبان تجاری آن شناخته می‌شود. اگر به زبان انگلیسی و آلمانی مسلط باشید سفر به تونس نیز برای شما آسان است؛ مردمان شهرهای بزرگ این کشور، به زبان انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کنند. مردم کشور تونس به دین اسلام معتقد هستند و این می‌تواند تونس را به‌عنوان کشوری مناسب برای گردشگران ایرانی تبدیل کند. جالب است بدانید پذیرش دین اسلام در کشور ایران و تونس متفاوت خواهد بود؛ برخلاف ایرانی‌ها، تونسی‌ها در پوشاندن مو سر اجباری ندارند.

لباس و پوشش تونس

تونس مانند دیگر کشورهای مختلف جهان، پوشش و لباس سنتی مخصوص به خود را دارد. لباس سنتی آقایان به نام جبه و لباس سنتی خانم‌ها به نام خفتان، از جذاب‌ترین لباس‌های محلی این کشور است. خفتان لباس بلند و شکیلی از جنس ابریشم، نخ یا پشم را شامل می‌شود که با طلا و سنگ‌های قیمتی تزیین شده است. بانوان اشراف‌زاده در گذشته از این لباس برای برگزاری عروسی خود استفاده می‌کردند. جالب است بدانید امروز نیز دختران شهرهایی مانند حمامه و سوسه نیز این لباس را برای ازدواج و مراسم عروسی خود می‌پوشند. اگرچه امروز در بیشتر شهرهای تونس لباس‌های اروپایی و مدرن رواج گرفته است؛ اما لباس‌های سنتی آن هنوز طرفداران بسیاری دارد.

غذاهای سنتی تونس

غذاهای سنتی تونس برگرفته از صنعت کشاورزی این کشور است؛ زیتون، میوه، سبزیجات و گندم از محصولات مختلف تونس به‌حساب می‌آیند. تونس یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان روغن زیتون محسوب می‌شود که در دنیا نظیر ندارد. بلغور عربی غذا ملی تونس محسوب می‌شود که علاوه‌بر مصرف روزمره، در جشن‌های ویژه آن نیز پرطرفدار است. مردمان ساحل‌نشین از مصرف‌کنندگان غذاهای دریایی و تخم مرغ این کشور هستند و روستانشینان از طرفداران پروپاقرص مصرف چایی محسوب می‌شوند. در سفر به تونس از چشیدن غذاهای محلی خوشمزه مانند کسکس، بریک و شاکشوکه لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری تونس

تونس با جاذبه‌های گردشگری متنوع باب سلیقه‌های متفاوت است. در این کشور می‌توانید از دیدن شهرهای تاریخی لذت ببرید، در سواحل زیبا مدیترانه قدم بزنید و در بازارهای رنگارنگ سوغاتی‌های سفرتان را خریداری کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از جذابیت‌های این کشور می‌پردازیم:

آشنایی با فرهنگ و زندگی روزمره در تونس

کارتاژ

سفر به تونس و تماشا زیباترین جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید در شهر باستانی کارتاژ تجربه کنید. این شهر در نزدیکی پایتخت تونس، با آثار تاریخی و معماری اصیل، بسیار باشکوه است. گشت‌وگذار در تاریخ و معماری کارتاژ سفری در زمان خواهد بود که تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

صحرا ساهارا

صحرا شنی و مناظر بی‌نظیر ساهارا، فرصتی عالی برای ماجراجویی و تجربه زندگی در بیابان را برای شما فراهم می‌کند. صحرا ساهارا از پربازدیدترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های تونس محسوب می‌شود که سالانه مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

جزیره جربه

از دیگر مقاصد محبوب تونس، جزیره جربه است که با سواحل زیبا، بازارهای محلی و فرهنگ بومی خود، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. این منطقه با مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف، مکانی مناسب برای خرید سوغاتی‌های شما خواهد بود. گشت‌وگذار در سواحل آرامش‌بخش با مناظر طبیعی از نخل‌های خرما، بسیار لذت‌بخش است.

موناستیر رباط

مهم‌ترین و دیدنی‌ترین بنا تونس با دیوارهای آجری را قلعه رباط تشکیل می‌دهد. این قلعه در بخش ساحلی در مقابل بندرگاه موناستیر، در گذشته به‌عنوان دژ دفاعی کاربرد داشته است. قلعه رباط بخشی از قلعه ساحلی محسوب می‌شود که تنها بخشی از آن تاکنون باقی‌مانده است.

کوت ال جرید

کوت ال جرید منظره‌ای عجیب و دیدنی است که با مناظری شبیه به سطح ماه، سراب‌های سحرآمیز و زمین‌های نمکی رویایی و افسانه‌ای به‌نظر می‌رسد. زمین‌های نمکی کوت ال جرید از زیباترین مناظر طبیعی است در سفر به تونس حتما باید ببینید. طبیعت و شگفتی‌های این منطقه غافل‌گیرکننده و مبهوت‌کننده است.

آمفی‌تئاتر الجم

آمفی‌تئاتر الجم یکی از بهترین معماری‌های تئاتر در دنیا به‌حساب می‌آید که در زمان حکومت رومی‌ها بنا شده است. تماشا میدان اصلی و صحنه نمایش آمفی‌تئاتر از نما بالا شگفت‌انگیز خواهد بود.

موزه باردو

موزه باردو یکی از مهم‌ترین موزه‌های آفریقاست که در پایتخت تونس قرار دارد. این موزه مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار باستانی و هنری را به نمایش می‌گذارد. بازدید از موزه باردو می‌تواند شما را با تاریخچه این کشور آشنا کند.

آشنایی با فرهنگ و زندگی روزمره در تونس

سفری به تاریخ تونس با فلای تودی

سفر به تونس و آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم این شهر را با مجموعه فلای تودی تجربه کنید. این مجموعه ویزای تونس، رزرو بلیط و رزرو هتل را برای شما فراهم می‌سازد؛ کافیست مدارک مورد نیاز خود را ارسال و منتظر تماس کارشناسان فلای تودی باشید. فلای تودی با سال‌ها تجربه در این زمینه توانسته است رضایت مسافران و توریستان بسیاری را به‌دست آورد.