بهترین مشاور سئو کیست؟ (نکات انتخاب مشاور حرفه ای سئو)

امروزه پای اغلب کسب و کارها به اینترنت باز شده است و شاهد رقابت بالایی میان آن‌ها هستیم. به طوری که اغلب افراد تصمیم می‌گیرند برای کسب و کار خود، یک وبسایت را راه‌ اندازی کنند تا به واسطه آن، زمینه کاری خود را توسعه دهند. اما باید در این مسیر، از افرادی که دارای تخصص در زمینه سئو هستند، کمک بگیرند و بتوانند از طریق بهترین مشاوره سئو، رتبه سایت خود را ارتقاء بدهند. یک سئوکار به افراد مشاوره می‌دهد تا بتواند با حرکت در مسیر درست، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. درصورتی که دارای فروشگاه اینترنتی هستید و یا خدمات خود را در بستر اینترنت ارائه می‌دهید، بدون شک باید از مشاور سئو راهنمایی و کمک دریافت کنید تا بتوانید مسیری که روشن و درست است را ادامه دهید و با آرامش به سمت هدف خود حرکت کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا با ویژگی‌های بهترین مشاور سئو و نکاتی که در هنگام انتخاب کارشناس سئو باید مد نظر قرار دهید، آشنا شویم.

اهمیت سئو چیست؟

در دنیای مدرن امروزی که زندگی بشر به اینترنت گره خورده است، اغلب افراد کسب و کار خود را از حالت سنتی گسترش داده‌‌اند و اغلب به صورت اینترنتی نیز فعالیت دارند.

اگر شما نیز تصمیم‌ گرفته‌اید، برای کسب و کار خود یک وبسایت داشته باشید و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید، بسیار مهم است با اهمیت سئو آشنایی داشته باشید.

سئو (SEO) در حقیقت به معنای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر گوگل (Search Engine Optimization) است. به عبارتی اینطور می‌توان گفت که سئو یک فرصت خوب برای بازاریابی دیجیتال را برای شما فراهم خواهد کرد.

با این معنی از سئو، باید بگوییم که در فرآیند سئو، تمامی اقدامات برای اینکه یک سایت بهینه شود و در دسترس مخاطبان هدف قرار بگیرد، انجام می‌گیرد. با این اقدامات، مشتریان بیشتری می‌توانند یک سایت را از میان هزاران سایتی که در گوگل فعالیت دارند، پیدا کنند. افزایش مخاطبان هدف، به معنی افزایش درآمد و سود حاصل از طریق فعالیت در اینترنت نیز خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که سئو یک سایت به همین سادگی نیز نیست و از عهده هر کسی بر نمی‌آید. شما برای سئو سایت حرفه‌ای باید به افرادی مراجعه کنید که تخصص کافی در این زمینه داشته باشند.

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو حرفه ای سایت (SEO consultant) یک کارشناس باتجربه و متخصص در زمینه سئو سایت می‌باشد. مشاور و یا مشاورانی که خدمات بهترین مشاوره سئو و سئو سایت را ارائه می‌دهند، به سبب فعالیت چندین ساله خود در این حوزه، دانش بالایی در زمینه سئو سایت دارند و دارای تجربه‌ ارزشمندی هستند. به طوری که اگر سئو وبسایت خود را به این دسته از کارشناسان بسپارید، طرح و برنامه ریزی اختصاصی را برای کسب و کار شما تدوین خواهند کرد.

مشاوران سئو از ابزارهای کاربردی برای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند. همینطور با انجام برخی اقدامات در زمان مناسب، کمک می‌کنند وبسایت شما از گوگل رتبه دریافت کند و در معرض دید مخاطبان هدف قرار بگیرد.

وقتی بخواهید با یک مشاور سئو برای افزایش رتبه وبسایت‌تان مشورت کنید، باید تمامی جزئیات کار خود را در اختیار مشاور قرار دهید و اهداف خود را از ایجاد وبسایت شرح دهید. کارشناس سئو با طراحی یک استراتژی مناسب، در یک بازه زمانی مشخصی، بر روی افزایش رتبه برخی از لینک‌های وبسایت‌ شما هدف گذاری می‌کند تا به مرور بتوانید مشتریان زیادی را وارد وبسایت خود کنید.

مشاوره سئو حرفه ‌ای برای کسب و کارها چیست؟

خدمات بهترین مشاوره سئو سایت (SEO consulting) توسط بهترین مشاور سئو ارائه می‌شود. خدمات مشاوره سئو شامل جلساتی است که یک کارشناس سئو با صاحبان یک کسب و کار برگزار می‌کند.

در جلسات مشاوره سئو، هدف این است که کارشناس سئو در مورد اقداماتی که باید برای ارتقای وبسایت در موتورهای جستجوگر صورت بگیرد، با کارفرمایان صحبت ‎کند. دریافت مشاوره از یک کارشناس حرفه‌ای دارای اهمیت زیادی است. چراکه در اینصورت است که هزینه‌های شما برای وبسایتتان سودبخش خواهد بود.

در طی جلسات مشاوره سئو، کارشناس حرفه‌ای سئو سایت، باید در مورد نحوه افزایش ترافیک وبسایت، راهکارهایی را ارائه دهد. البته افزایش ترافیک سایت باید همراه با مدیریت هزینه‌ صورت بگیرد و تلاش تیم سئو باید در جهت بازگشت سرمایه در یک دوره کوتاه مدت باشد. اگر سئو یک سایت قوی باشد، به برندسازی نیز کمک بسیار زیادی را خواهد کرد. چراکه اگر خدمات seo به صورت اصولی ارائه شود، قطعا ترافیک طبیعی سایت را افزایش می‌دهد و همین موضوع منجر به دیده شدن خدمات سایت می‌گردد.

با توجه به اینکه سئو یک ابزار قدرتمند به شمار می‌رود، امروزه توسط بسیاری از صاحبان کسب و کارها به منظور جلب توجه مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت سئو در گسترش یک کسب و کار در بستر اینترنت، بسیاری از افراد در این زمینه‌ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

خدمات بهترین مشاوره سئو در مجموعه الهام کشاورز به صورت تخصصی و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می‌گردد. در این خدمات، تیم سئو مطابق با تعریفی که از سئو سایت در اختیار داریم و با استفاده از ابزارهای تخصصی در این زمینه، در جهت بهبود سئوی وبسایت شما تلاش خواهند کرد.

مشاوره سئو حرفه ‌ای برای کسب و کارها چیست؟

جلسات بهترین مشاوره سئو به چه صورتی برگزار می‌شود؟

اگر می‌خواهید از خدمات مشاوره سئو سایت بهره‌مند شوید، ابتدا از طریق راه‌های ارتباطی باید با سئوکاران یک مجموعه در ارتباط باشید و قرار برگزاری یک جلسه حضوری و یا آنلاین را تنظیم کنید.

اگر فردی که با آن در ارتباط هستید، در شهر محل زندگی شما حضور دارد، بهتر است ترتیب یک ملاقات حضوری را بدهید. در غیراینصورت یک کنفرانس تصویری را از طریق رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنید.

البته در برخی مراکز نیز خدمات مشاوره سایت به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. اطمینان به دست آورید که با دریافت خدمات غیرحضوری سئو سایت، می‌توانید نیاز وبسایت خود را رفع کنید.

در جلسات بهترین مشاوره سئو چه سوالاتی را بپرسیم؟

قطعا شما برای اینکه بتوانید به مشاور سئویی که انتخاب می‌کنید، اعتماد کنید؛ باید در جلسات مشاوره حتما سوالاتی را از مشاور سئو بپرسید تا اطمینان به دست آورید که می‌تواند در راهنمایی شما موفق عمل کند یا خیر. همینطور باید با طرح سوالاتی به جلسات مشاوره سئو حرفه ‌ای جهت بدهید تا جلسه برای شما بازدهی داشته باشد.

  • در ابتدا از کارشناس سئو بخواهید تا استراتژی خود را برای بهبود سئو سایت و بهبود رتبه سایت، در اختیار شما قرار دهد.
  • از کارشناس سئو سوال کنید از چه ابزارهایی برای سئو سایت و گزارش‌دهی استفاده خواهد کرد.
  • برای رسیدن به رتبه‌های خوب در گوگل، تضمینی ارائه می‌دهد یا خیر.
  • چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت انتخاب خواهد کرد.
  • بررسی کنید که آیا سئوکار برای تولید محتوای وبسایت برنامه‌ریزی دارد یا خیر. همینطور برای بهبود تولید محتوا چه استراتژی را مد نظر دارد.
  • هزینه خدمات مشاوره سئو سایت و سئو سایت حرفه‌ای به صورت کامل برای یک بازه زمانی مشخص چقدر خواهد بود.
  • چگونه می‌توانید برای پیشبرد اهداف سئو سایت با کارشناس در ارتباط باشید.

وظایف یک مشاور سئو چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز وجود داشته باشد که مشاور سئو چه وظایفی را در زمینه سئو سایت بر عهده دارد و چگونه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به اهداف کلی خود در زمینه کاری و وبسایت‌تان برسید.

برای دستیابی به اهداف سایت، مشاوران سئو چندین وظایف را بر عهده دارند. در ادامه به این وظایف اشاره کرده‌ایم.

تحلیل سئو

یک مشاور سئو حرفه‌ای، در ابتدا باید بداند وقتی پروژه سئو را دریافت می‌کند، چگونه باید وضعیت وبسایت را بهبود ببخشد. درحقیقت مشاور سئو پس از طراحی و راه‌اندازی وبسایت، باید به صاحبان کسب و کارها مشاوره بدهد که چگونه وضعیت وبسایت خود را بهبود دهند.

بنابراین تحلیل سئو، از اولیه‌ترین وظایف یک کارشناس سئو است. بر این اساس سئوکار اقداماتی را که برای بهینه سازی صفحات سایت برای دیده شدن در لیست نتایج گوگل نیاز است را انجام می‌دهد. به طوری که به تدریج و در پی این اقدامات، کم کم کلمه کلیدی به صدر نتایج گوگل راه‌ پیدا کند.

بهینه سازی وبسایت

در قدم بعدی، بهترین مشاور سئو باید وبسایت را از تمامی جهات بهینه سازی نماید. ارائه یک ساختار کلی برای محتواها از جمله تنظیم تیترهای داخلی برای هر صفحه، نوع و ابعاد تصاویر در هر صفحه و بهینه سازی آن‌ها، تنظیم یک ساختار متنی مناسب برای هر صفحه از سایت و... از وظایف مشاور سئو است. ضمن اینکه مشاور سئو باید بر روند تولید محتوای سایت نیز نظارت داشته باشد تا تمامی محتواها با برخورداری از لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی و دیگر موارد، مطابق با اصول سئو در وبسایت منتشر شوند.

جستجوی بهترین کلمات کلیدی سایت - آنالیز سایت‌های رقیب

اینکه برای چه کلمات کلیدی در وبسایت تولید محتوا شود و در سایت منتشر گردد، بر عهده کارشناس تولید محتواست.

به طوری که یک کارشناس تولید محتوا باید از ابزارهای مناسب استفاده کند و در مورد کلمات کلیدی هدف وبسایت تحقیق کند. تا در نهایت پس از آنالیز سایت رقبا، بهترین پیشنهادات را برای تولید محتوا ارائه دهد. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مطابق با موضوع سایت، دارای اهمیت بسیار زیادی در موفقیت یک سایت است. در حقیقت اینگونه تولید محتوای سایت به شکلی هدفمند صورت می‌گیرد.

آنالیز و بررسی تخصصی سایت 

یک مشاور سئو باید در بازه‌های زمانی مشخصی، اقدام به بررسی و تحلیل سایت نماید. نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی کند و برای ادامه سئو سایت، برنامه‌ریزی داشته باشد.

مشاوران سئو حرفه‌ای به صورت ماهیانه و یا هفتگی، اقدام به بررسی سایت می‌کنند تا از روند بهبود سئو سایت و همینطور ارتقاء رتبه سایت در گوگل، به کارفرما گزارش دهند.

سئوکاران برای ارتقاء رتبه سایت از ترفندها و راهکارهای متعددی استفاده می‌کنند که همگی در جهت بهبود کیفیت و همینطور گسترش یک کسب و کار صورت می‌گیرد.

بنابراین از مزایای همکاری با مشاوران سئو این است که می‌توان بدون هیچ دردسری و با اختصاص یک هزینه مشخص و صرف هزینه و وقت کمتر، وارد صفحه اول گوگل شد.

مشاوران سئو باید بتوانند ضمن انتخاب کلمات کلیدی مناسب و همینطور برخورداری از دانش کافی در زمینه انواع تکنیک‌های سئو، آشنایی با الگوریتم‌های جستجوی گوگل و روش‌های بهینه‌سازی رتبه در موتور جستجو، بتوانند به افزایش رتبه سایت شما کمک کنند.

تعیین هزینه و مدت زمان مشاوره سئو

برای اغلب صاحبان کسب و کارهای مختلف، میزان هزینه‌ای که قرار است برای سئو سایت در نظر بگیرند، مهم است. هزینه‌ای که برای سئو سایت اختصاص دارد، به صورت توافقی و میان سئوکار و مشتریان تعیین می‌شود.

هزینه سئوسایت بر اساس یک مدت زمانی که در آن مشاوره سئو داده می‌شود، تعیین می‌گردد. مدت زمانی که طی آن، سایت به نتیجه مطلوب می‌رسد.

تشخیص خطاهای فنی سئو سایت و رفع آنها

از دیگر وظایفی که بر عهده مشاوره سئو سایت است، بررسی و شناسایی تمامی خطاهای فنی سئو سایت و در قدم بعدی رفع آن‌هاست.

درصورتی که سایت دارای خطاهای فنی بسیاری باشد، ممکن است بر روی سئو نیز تاثیرمنفی را بگذارد. متخصصین سئو که دارای دانش سئو سایت و برنامه نویسی هستند، می‌توانند به راحتی از عهده پیدا کردن خطاهای فنی سایت و رفع آن‌ها برآیند.

ارتقای سایت برای موتورهای جستجوگر

کارشناسان سئو سایت و کسانی که خدمات مشاوره سئو ارائه می‌دهند، باید در پایان گزارشی از فعالیت خود را که نشان می‌دهد جایگاه وبسایت در موتورهای جستجوگر ارتقا پیدا کرده است را ارائه دهند.

ایجاد یک تجربه کاربری خوب، بخشی از کارهایی است که در فرآیند ارتقای سایت نزد موتورهای جستجوگر باید صورت بگیرد.

اگر سئو سایت قوی بهینه شود، قطعا سایت رقبای خود را پشت سر خواهد گذاشت و در مجموع ترافیک سایت بهبود پیدا می‌کند. اینگونه کم کم و به تدریج، سایت در میان 3 نتیجه برتر در گوگل راه پیدا می‌کند.

سعی کنید به سراغ دسته‌ای از مشاوران سئو بروید که دارای نمونه‌کارهای موفق بسیاری در کارنامه خود می‌باشند. ضمن اینکه با ارائه بهترین مشاوره سئو، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را بهبود ببخشید. بهینه‌سازی سئو به صورت اصولی و مطابق با الگوریتم‌های گوگل، جزو قدرت‌مندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای رشد و کسب و کارهای مختلف در گوگل، اهمیت بسیار زیادی را دارد.

چه زمانی باید مشاوره سئو حرفه ای دریافت کنیم؟

چه زمانی باید مشاوره سئو حرفه ای دریافت کنیم؟

این سوال که چه زمانی باید برای دریافت خدمات مشاوره سئو سایت اقدام شود، برای بسیاری از افراد وجود دارد.

در صورتی که سایت خود را راه اندازی کرده‌اید و در مراحل ابتدایی توسعه سایت خود هستید، باید بگوییم که تصمیم درستی را گرفته اید. دریافت خدمات سئو و رعایت اصول سئو سایت از همان ابتدا در یک وبسایت، سبب می شود که سایت در مسیر درست خود قرار بگیرد و کم کم از گوگل رتبه دریافت کند و به صدر نتایج گوگل در کلمات کلیدی هدف سایت دست یابد. اینگونه کم کم می توانید اطمینان به دست آورید که با گذشت زمان، سایت شما نیز رشد خواهد کرد و می‌توانید همواره جایگاه خود را بهبود ببخشید.

علاوه بر سایت‌هایی که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، دریافت خدمات سئو حرفه‌ای سایت، به دسته‌ای از افراد که سال‌هاست دارای سایت هستند و نتوانسته‌اند رتبه خوبی از موتورهای جستجو گوگل دریافت کنند نیز پیشنهاد می‌شود.

یک کارشناس سئو حرفه‌ای سایت، سئو سایت شما را به دو صورت سئو خارجی (Off-Page SEO) و سئو داخلی (On-page SEO) اجرا می کند تا در نهایت بتوانید یک نتیجه مثبتی را از سرمایه‌گذاری که در این حوزه انجام داده‌اید، دریافت کنید.

بهترین مشاور سئو را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب یک تیم مشاور سئو جهت دریافت خدمات مشاوره سئو، از موضوعات حائز اهمیت است. اگر کارشناس سئو را به درستی انتخاب نکنید، قطعا نمی‌توانید نتیجه مورد انتظاری را نیز به دست آورید.

سئو سایت باید در طولانی مدت و به صورت کاملا اصولی و مفهومی اجرا گردد. اینگونه است که برای رونق یک کسب و کار در اینترنت، موثر واقع می‌شود.

بنابراین باید با در نظر گرفتن برخی معیارها، بهترین تیم و یا کارشناس سئو حرفه ای را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک فرد جهت دریافت مشاوره سئو، موارد زیر هستند:

  • کارشناس سئو باید یک استراتژی سئو مناسب را تدوین کند و سپس آن را به صورت دقیق و اصولی در اختیار شما قرار دهد.
  • تیم مشاور سئو باید اهداف وبسایت و کسب و کار شما را در نظر داشته باشد. همینطور برای دستیابی به این اهداف، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی را برنامه‌ ریزی کند.
  • در مجموعه‌ای که برای سئو سایت خود انتخاب می‌کنید، باید کارمندان حرفه‌ای برای سئو حرفه‌ای سایت حضور داشته باشند و در زمینه سئو سایت تجربه بالایی داشته باشند. از مهم‌ترین ویژگی یک کارشناس سئو حرفه‌ای، پیگیری مستمر است.
  • کارشناس سئویی که انتخاب می‌کنید، باید در همان ابتدا تقویم محتوایی را تنظیم کند و پاسخگوی انتظارات شما در این زمینه باشد.

بهترین مشاور سئو چه وظایفی بر عهده دارد؟

در نظر داشته باشید زمانی دریافت خدمات مشاوره سئو سایت در جهت رشد و پیشرفت سایت مفید واقع می‌شود که توسط یک تیم حرفه‌ای، به صورت هدفمند و با استفاده از ابزارهای تخصصی ارائه گردد.

اگر دارای یک وبسایت هستید و مایلید خدمات سئو سایت را دریافت کنید، مواردی که در ادامه آورده‌ایم را می‌توانید از کارشناس سئو حرفه‌ای انتظار داشته باشید.

  • سئوکار حرفه‌ای ابتدا باید سایت را ارزیابی کند و برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی را برای سئو آن طراحی نماید.
  • یک سئوکار باید بهترین استراتژی و روش بازاریابی اینترنتی را برای جذب مخاطبان و مشتریان تدوین کند.
  • شما می‌توانید از سئوکار انتخابی خود بخواهید در جهت برندسازی وبسایت شما فعالیت داشته باشد و ضمن معرفی محصولات و خدمات، بر اساس بازار هدف و مخاطبان هدفی که دارید، اقدامات لازم را انجام دهد.
  • برنامه دقیق برای بازاریابی محتوایی در ماه‌های آینده و سال آینده باید مشخص باشد.
  • در مورد روش‌های گزارش‌دهی و همینطور آمارگیری از مراحل رشد سئو سایت، باید از مشاور سئو خود سوال کنید.
  • باید میزان بودجه مالی مورد نیاز را تعیین کنید و هزینه‌هایی که در هر مرحله نیاز است را مشخص نماید.
  • محدوده کلمات کلیدی هدف سایت و همینطور دسته‌بندی‌ها نیز باید در جلسات با مشاور سئو تعیین شوند.
  • یک مشاور سئو باید در مورد استراتژی تولید محتوا، نظرات خود را با کارفرما در میان بگذارد و در جهت بهینه‌سازی تصاویر، ویدئو و دیگر محتواهای سایت، آن‌ها را راهنمایی کند.
  • برخی سایت‌ها دارای خطاهای بسیاری هستند و مهم است برای رفع این خطاها، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.
  • مشاوران سئو برای به دست آوردن یک دید کامل‌تر، اغلب اقدام به بررسی و سنجش رقبا نیز می‌کنند.
  • برای نظردهی دقیق در مورد سئو سایت، مشاوران سئو از ابزارهایی از جمله سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز استفاده می‌کنند.
  • با هدف بهبود سئو سایت، برنامه‌ریزی برای لینک‌سازی داخلی و خارجی نیز بر عهده کارشناس سئو است.

سعی کنید پیش از تعیین وقت مشاوره، انتظارات خود را کوتاه و کلی بیان کنید و درصورتی که اطمینان دارید مشاور سئو، پاسخگوی تمامی انتظارات شما خواهد بود، برای دریافت خدمات اقدام نمایید.

سخن آخر

پیش از اینکه یک کارشناس سئو را برای دریافت بهترین مشاوره سئو، انتخاب کنید و تمامی مسئولیت‌های رشد و ارتقاء سئو سایتتان را بر عهده او بگذارید، ابتدا سعی کنید بررسی‌های لازم را انجام دهید و در نهایت مشاوری که از عهده سئو سایت شما برمی‌آید را انتخاب کنید.

ما در مجموعه الهام کشاورز، ابتدا سایت شما را از نظر ساختار و سئو بررسی می‌کنیم، سپس با تحقیق کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی برای تولید محتوای سایت، رفع مشکلات فنی سایت، فعالیت در جهت لینک‌سازی‌های داخلی و همینطور تبلیغات، رتبه سئو شما را بهبود می‌دهیم.

الهام کشاورز، کارشناس و متخصص سئو هستند و بهترین مشاوره و خدمات سئو را به شما ارائه می‌دهند. ایشان در کارنامه خود، چندین پروژه موفق در زمینه های مهاجرت، لوازم خانگی، سایت های صنعتی و ... داشته‌اند که برای بررسی جزئیات آن، می‌توانید از وبسایت آن دیدن کنید. درصورتی که مایل هستید در این زمینه ابتدا مشاوره رایگان دریافت کنید تا برای دریافت یا عدم دریافت خدمات سئو، تصمیم‌گیری داشته باشید، از طریق تلفن تماس 09036355264 با ایشان در ارتباط باشید.