جدیدترین قوانین اجاره ویلا جنگلی در چالوس

چالوس با طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فرد خود، گزینه جذابی برای گذران تعطیلات بهاری و تابستانی محسوب می‌شود. در این منطقه از شمال ایران می‌توانید اقامتگاه‌های متعددی شامل هتل، ویلا، سوئیت پیدا کند. اما شاید بد نباشد که این‌بار به جای اقامت در هتل، به سراغ اجاره ویلا جنگلی در چالوس بروید. حتی انتخاب و اجاره ویلا هم گزینه خوبی است تا طبیعت و هوای تازه را در فضای محدود محل اقامت خود تجربه کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید که برای اقامت در ویلاهای جنگلی باید به قوانین آن پایبند باشید تا اختلال و مشکلی در زمان حضور در ویلا ایجاد نشود. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

اجاره یک روزه و ثبت قرارداد

شاید تصور کنید که ثبت قرارداد اجاره فقط برای اجاره‌های طولانی‌مدت کاربرد دارد و اگر بخواهید فقط برای محدودی اجاره ویلا انجام دهید، ثبت قرار داد اجاره لزومی ندارد؛ درحالی‌که این‌طور نیست. در نظر داشته باشید که حتی برای یک اقامت کوتاه چندروزه یا یک روزه هم باید قرارداد قانونی و مناسبی نوشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود. درعین‌حال برای اجاره ویلا جنگلی در چالوس به مدت یک روز هم نیاز به قرارداد است و نمی‌توانید بدون آن، در ویلای جنگلی اقامت کنید.

نظافت ویلای جنگلی

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام اجاره ویلا اهمیت پیدا می‌کند و باید به آن پایبند باشید، این است که ویلای جنگلی با نظافت کامل به شما ارائه شده است. بنابراین هنگام تخلیه باید نظافت آن را رعایت کنید و به‌صورت تمیز و بدون زباله تحویل دهید. حتی ممکن است صاحب ویلا لیستی از مواردی که باید در زمینه نظافت، تهیه کند و به شما ارائه دهد.

قوانین مشترک اجاره

اگرچه شما فقط قصد دارید برای مدت کوتاهی در ویلای جنگلی اقامت کنید، اما باید بدانید که قوانین و اجاره ویلا برای مدت کوتاه، تفاوتی با بلندمدت ندارد. علاوه بر آن برخی از قوانین اجاره کاملا مشترک است. ازجمله می‌توان به زمان اجاره، قیمت، تعداد مهمانان مجاز و … اشاره کرد. بنابراین برای اینکه اختلالی در طول سفر و اقامت در ویلا ایجاد نشود، بهتر است قبل از رزرو ویلا، تمام این موارد را با صاحب ویلا چک کنید.

آسیب زدن به ویلا جنگلی

ممکن است در مدت اقامت و اجاره ویلا جنگلی در چالوس به دلایل متعددی به وسایل موجود در ویلا آسیب وارد کنید. قوانین اجاره ویلا تاکید می‌کنند که باید این موضوع را با صاحب ویلا در میان بگذارید و همچنین مسئولیت جبران خسارت هم بر عهده شما است. بنابراین بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود، هزینه آن را بپردازید. علاوه بر آن شما وظیفه دارید از تمام اموال و وسایلی که در ویلا موجود هستند، به شکل درست و اصولی مراقبت کنید و به شکل اولیه به صاحب آن بازگردانید؛ زیرا این وسایل به‌صورت امانت در اختیار شما قرار گرفته و هر نوع خسارت یا آسیبی که به آن‌ها وارد شود، بر عهده شما است.

02

به موارد خاص پایبند باشید

همان‌طور که تا‌به‌حال متوجه شدید بسیاری از قوانین در بیشتر ویلاهای جنگلی و غیرجنگلی مشترک هستند؛ بااین‌وجود ممکن است صاحب ویلا برخی قوانین خاص و محدودیت‌هایی را برای شما در نظر بگیرد که بهتر است به آن‌ها پایبند بمانید. به‌طور مثال ممکن است پارک کردن خودرو در برخی از قسمت‌های اطراف ویلا ممنوع باشد یا اینکه تغییر دکوراسیون در ویلا غیرمجاز باشد. شما هم به این قوانین خاص احترام بگذراید و رضایت صاحب ویلا را کسب کنید.

همراه بردن حیوان خانگی

حقیقت این است که هیچ قانون خاصی درباره همراه داشتن حیوان خانگی در زمان اقامت در ویلای جنگلی نوشته نشده و این موضوع کاملا به نظر صاحب ویلا بستگی دارد. اما بااین‌حال بهتر است به شرایط زمان بستن قرارداد در و اجاره ویلا توجه کنید و نظر صاحب ملک را در این زمینه پرس‌وجو کنید. در بیشتر موارد صاحبان ویلاهای جنگلی به دلیل حفظ نظافت داخل ویلا و فضای سبز اطراف آن، اجاره همراه آوردن حیوان خانگی را به شما نمی‌دهند. همچنین رعایت سکوت و آرامش هم در فضای جنگل اهمیت دارد تا سایر کسانی که در اطراف، ویلا اجاره کردند در آرامش به سر ببرند.

ارائه کارت شناسایی مهم است؟

بله! برای اجاره ویلا جنگلی باید کارت شناسایی معتبر خودتان و سایر همراهان را ارائه دهید. علاوه بر آن اگر قصد دارید یک اقامتگاه مشترک اجاره کنید، در نظر داشته باشید که اقامتگاه فقط به زوج‌های متاهل اجاره داده می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از اختلال، به این قانون پایبند بمانید.

03

در اجاره‌نامه ویلا چه مواردی ذکر می‌شود؟

در متن این نوع اجاره‌نامه تمام موارد معمول برای اجاره کردن ذکر می‌شوند. به‌طور مثال نام و آدرس مالک و نام و آدرس مستأجر نوشته می‌شود. همچنین تاریخ شروع و پایان اجاره و مدت زمان اقامت مستأجر در ویلا جنگلی ذکر می‌گردد. علاوه بر آن مواردی مانند مبلغ کل اجاره، مبلغ و شرایط پرداخت ودیعه به‌صورت تضمین برای جلوگیری از خسارت و تخلفات مستاجر و شرایط استفاده از امکانات ویلا بیان می‌شوند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که قرارداد اجاره ویلا جنگی به‌صورت روزانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ بین مالک و مستأجر تنظیم می‌شود. بنابراین متن قرارداد ممکن است برای هر قراردادی متفاوت باشد و هرکدام شرایط خاصی را ذکر کرده باشند.

آلودگی صوتی ممنوع!

قانون آخری که آن را بررسی می‌کنیم، این است که در مدت اقامت در ویلا باید سکوت را رعایت کنید و از ایجاد آلودگی صوتی از روش‌های مختلف خودداری نمایید. بهتر است آوردن حیوان خانگی را از یاد ببرید، صدای موسیقی را زیاد نکنید و از ایجاد سروصدای زیاد داخل اقامتگاه و اطراف آن خودداری نمایید.