کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

بیش از ۲۰ سال پیش، اولین سری گوشی‌های همراه kyocera vp-210 با دوربین‌های ۱۱ مگاپیکسلی وارد بازار شد. سپس شاهد گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌تری در بازار موبایل و تلفن همراه بودیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای عکاسی و فیلمبرداری به نمایش گذاشتند. اگر «دوربین» گوشی یکی از اولویت‌های‌تان برای خرید موبایل است، خواندن این مطلب به شما در انتخاب گوشی موردنظرتان کمک خواهد کرد. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که کدام گوشی بهترین دوربین را دارد.

گوشی آیفون ۱۴ پرو؛ دارنده بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای

 دوربین iPhone 14 pro از سه لنز در یک فریم تشکیل شده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل است. در کنار این دوربین قدرتمند، دو لنز فوق عرض و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد. برای تشخیص عمق نیز، سنسور TOF 3D LIDAR Scanner به‌کار رفته است. برخورداری از کیفیت 4k نیز با سرعت‌های ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلمبرداری فوق‌العاده باکیفیتی ارائه داده که ریزترین جزئیات را ثبت می‌کند. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل نیز مجموعه حرفه‌ای دوربین را تکمیل کرده است.

اغلب کاربران سوال می‌پرسند: میان گوشی‌های آیفون، کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت کیفیت دوربین سری‌های جدید آیفون، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. گوشی ایفون ۱۴ پرو نه‌تنها در دوربین، بلکه از لحاظ پردازنده، باتری و نمایشگر نیز حرف اول را می‌زند. قیمت گوشی ایفون ۱۴ پرو، در زمان عرضه ۱۰۰ دلار از نسخه 14 عادی بالاتر بوده، اما از لحاظ دوربین عملکرد فوق‌العاده‌ بهتری از سری قبلی خود نشان داده است.

کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

گوشی آیفون ۱۳ اپل؛ کیفیت بالای ثبت عکس و ویدیو

باوجودی که نوسان قیمت ایفون ۱۳ همچون مدل‌های دیگر اپل، بالا است اما یکی از کامل‌ترین امکانات و کیفیت را در اختیار کاربران قرار داده است. این مدل آیفون، همچنان توانسته رتبه اول دوربین گوشی را میان پرچم‌داران اندرویدی و در لیست dxomark داشته باشد. با امکان فیلمبرداری HDR، خواهید دید که خروجی فیلم کاملا با آن‌چه یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی تحویلتان می‌دهد، متفاوت است.

درواقع، برخلاف گوشی‌های اندروید که اغلب روی کیفیت عکاسی تمرکز دارند، آیفون ۱۳ توانسته عملکرد فوق‌العاده در هر دو زمینه عکاسی و فیلمبرداری نشان دهد. این گوشی در دوربین اصلی خود از دو لنز ۱۲ مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق تصویر استفاده کرده است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز مجهز به حسگر بیومتریک است. الگوریتم‌های پردازش تصویر فوق‌العاده در گوشی آیفون ۱۳ نیز میان رقبایش نظیر کمتری دارد.

گوشی می ۱۱ اولترا شیائومی؛ دارنده بهترین دوربین گوشی شیائومی

در پاسخ به‌اینکه کدام گوشی بهترین دوربین را دارد، می‌توان گفت یکی از بهترین گوشی‌‌ها از نظر دوربین در جهان، می ۱۱ اولترا شیائومی است. با وجودی‌که قیمت این گوشی از قیمت گوشی ایفون ۱۳ پرو مکس پایین‌تر است، اما همچنان می‌توان آن را از نظر دوربین در کنار گوشی‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو مکس قرار داد. پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸، پردازش و عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای می ۱۱ اولترا رقم زده است. دوربین‌های گوشی در یک فریم مشخصی در قسمت بالا و پشت گوشی قرار گرفتند. یک نمایشگر نیز در این فریم به‌چشم می‌خورد.

دوربین اصلی از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل شده است. فوکوس خودکار، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال از ویژگی‌های لنز اصلی محسوب می‌شود. در کنار این دوربین، لنز دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسل و دوربین پریسکوپ با سنسور ۴۸ مگاپیکسل قرار گرفته است. شیائومی برای دوربین سلفی می ۱۱ اولترا، از لنز ۲۰ مگاپیکسل استفاده کرده است.

گوشی گلکسی S23 اولترا سامسونگ؛ یکی از بهترین گوشی های سامسونگ از نظر کیفیت دوربین

سراغ یکی از پرچم‌داران سامسونگ می‌رویم که از نظر دوربین توانسته رقیب سرسخت گوشی‌های آیفون شود. اگر بخواهیم میان گوشی‌های سامسونگ بررسی کنیم که کدام گوشی بهترین دوربین را دارد، اولترا S23 به‌میان می‌آید. گلکسی S23 ultra، قدرتش را از تراشه اسنپدراگون ۸ دریافت می‌کند. به‌ همین دلیل توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای برای عکاسی و فیلمبرداری در شبانه روز داشته باشد.

دوربین اصلی سامسونگ S23 اولترا، ۲۰۰ مگاپیکسل است. در کنار لنز اصلی، شاهد یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل هستیم. دو لنز ۱۰ مگا پیکسلی تله فوتو و پریسکوپ نیز کیفیت دوربین این مدل گوشی را تکمیل کرده است. اولترا S23 برای دوربین سلفی خود از لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی نوا SE هواوی؛ بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت مناسب

اگر پشتیبانی از GPS و سرویس‌های گوگل اولویت خریدتان برای گوشی نیست، گوشی هواوی سری Nova SE را می‌توان بهترین گوشی برای عکاسی تا ۸ میلیون به‌ شمار آورد. این‌ گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۹ عرضه شده است. هرچند عکاسی با آن در شرایط نوری نامناسب کمی چالش‌برانگیز بوده، اما نسبت‌ به قیمتش گزینه مناسبی برای عکاسی در نور کافی است.

در ساخت این گوشی از اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کردند؛ درنتیجه پردازش و کیفیت خوبی را می‌توان از آن انتظار داشت. اگر در پاسخ به سوال کدام گوشی بهترین دوربین را دارد، قیمت گوشی هم برای شما اهمیت دارد، می‌توان گفت برندهای شیائومی و سامسونگ گوشی‌هایی مانند A13 سامسونگ، را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

کدام گوشی بهترین دوربین را دارد؟

 گوشی با بهترین دوربین را در آمیتیس انتخاب کنید

در این مطلب، ۵ نمونه از گوشی‌هایی با دوربین باکیفیت از میان برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی و هواوی را معرفی کردیم. میان انواع برندهای مختلف گوشی در بازار، انتخاب گوشی با بهترین دوربین، ممکن است چالش برانگیز باشد. درصورتی‌که دوربین یکی از الویت‌های شما برای انتخاب گوشی است، با مراجعه به سایت آمیتیس، نمونه‌هایی از گوشی‌ با بهترین دوربین را خواهید دید. کارشناسان آمیتیس به شما خواهند گفت که متناسب با بودجه‌تان، کدام گوشی بهترین دوربین را دارد

در فروشگاه اینترنتی آمیتیس، علاوه‌بر گوشی موبایل، انواع لوازم جانبی همچون قاب و کاور موبایل، ساعت هوشمند، لپتاپ، مک‌بوک، هدفون و هندزفری اصالت و کیفیت ضمانت شده مشاهده خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر و بررسی مشخصات گوشی‌های معرفی شده در این لیست، می‌توانید به سایت این مجموعه با آدرس amitis-group.com سر بزنید.