علائم پس زدن ایمپلنت

علائم پس‌زدن ایمپلنت از مهمترین مواردی است که شما پس از ایمپلنت دندان حتماً باید به آن توجه داشته باشید. بسیاری از افراد متوجه پس ‌زدن ایمپلنت دندان نمی‌شوند و تصور می‌کنند این مشکل و یا درد در نتیجه ایمپلنت دندان ایجاد شده است.

این روش زیبایی برای افرادی که تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، بسیار موثر عمل می‌کند. بسیاری از افراد با از دست دادن حتی یک دندان اعتماد بنفس خود را از دست می‌دهند و تصور می‌کنند دیگر مانند گذشته زیبا نیستند.  این روش زیبایی به افراد کمک می‌کند تا مانند گذشته لبخندی زیبا داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با علت پس زدن ایمپلنت دندان آشنا شوید.

این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را سریع با دندانپزشک خود در میان بگذارید و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری نمایید. پس با ما همراه باشید. امروزه روش های زیادی برای زیباسازی لبخند وجود دارند اعم از لمینت دندان ، کامپوزیت ونیر و ...... اما این درمان ها برای دندان های از دست رفته کاربردی ندارند. 

علائم پس زدن ایمپلنت

علت پس زدن ایمپلنت

عدم جایگذاری مناسب روکش مهمترین علت پس زدن ایمپلنت

روکش باید دقیقا روی استخوان فک قرار بگیرد تا در آینده دارای استحکام باشد. قطعاً قرار دادن روکش روی استخوان کاری بسیار سخت است و باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. حتی اندکی اشتباه هنگام گذاشتن روکش دندان می‌تواند باعث پس ‌زدن ایمپلنت دندان توسط لثه شود. از مهمترین علائم این مشکل می‌توان به عدم حالت طبیعی تاج‌ها اشاره کرد. علاوه بر این لثه‌ها نیز حالت طبیعی ندارند و شما می‌توانید به آسانی فلز تیره یا خاکستری رنگی را مشاهد نمایید. مسئله مهمی که حتماً باید در اینگونه موارد به آن توجه نمایید، انتخاب دندانپزشک متبحر در این زمینه است. اگر این مشکل رخ دهد، پروسه برداشتن و جایگذاری مجدد آن، حتماً باعث آسیب به استخوان فک و همچنین دندان‌های اطراف خواهد شد. به همین دلیل مراجعه به افراد متخصص و با تجربه ضرورت دارد. این افراد به بهترین نحو ممکن این کار را انجام می‌دهند تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

علائم پس زدن ایمپلنت

علت پس زدن ایمپلنت

ارائه  قالب نامناسب به آزمایشگاه 

اندازه دندان هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل دندانپزشکان قالب تهیه می‌کنند. تهیه قالب برای آماده کردن تاج دندان بسیار ضرورت دارد. همانطور که گفتیم به دلیل تفاوت اندازه دندان‌های افراد با یکدیگر یک قالب با همه افراد سازگار نیست. از سویی اندازه قالب باید به گونه‌ای تهیه شود که با سایر دندان‌های فرد متناسب و سازگار باشد. اندازه قالب بسیار مهم است زیرا فقط یک اشتباه کوچک در اندازه قالب می‌تواند باعث فاصله تاج و لثه و عدم عملکرد صحیح این دو شود.

این فاصله می‌تواند زمینه ورود انواع میکروب و باکتری برای عفونت را فراهم سازد. شاید با تجویز یکسری آنتی‌بیوتیک بتوان مشکل عفونت را رفع کرد. اما در بسیاری از مواقع باید ایمپلنت تعویض شود. در بسیاری از مواقع بیماران باید هزینه بیشتری را صرف نمایند. پس توصیه ما به شما این است که برای پیشگیری از پس‌زدن ایمپلنت، حتماً به دندانپزشکان متخصص مراجعه کنید. تهیه قالب نامناسب و یا اندازه‌گیری به طور اشتباه یک علت پس‌زدن ایمپلنت دندان است.

عفونت عاملی فاکتوری مهم در علت پس زدن ایمپلنت

گاهی اوقات علت پس ‌زدن ایمپلنت دندان می‌تواند عفونت‌های لثه باشد. بسیاری از عفونت‌ها ناگهان بروز می‌کنند. التهاب و ناسازگاری لثه می‌تواند عامل بسیار مهمی در پس ‌زدن ایمپلنت باشد. این مشکل بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی‌کنند. افرادی که از مسواک و یا خمیر دندان مناسب استفاده نمی‌کنند و دارای بیماری‌های التهابی و یا دیابت هستند، بیشتر دچار عفونت می‌شوند.

رنج بردن از بیماری سینوزیت از دیگر عوامل علت پس زدن ایمپلنت

بسیاری از دندانپزشکان قبل از ایمپلنت اقدام به عکسبرداری برای تشخیص سینوزیت می‌کنند. ایمپلنت مخصوصاً در دندان‌های جلویی ممکن است روی عملکرد سینوس‌ها اثر بگذارد؛ بنابراین بررسی سینوزیت‌ها قبل از ایمپلنت بسیار ضروری است. گاهی اوقات به دلیل تداخل بین کار سینوزیت و ایمپلنت‌های دندانی، دندانپزشکان در ابتدا جراحی سینوزیت را توصیه می‌کنند.

علائم پس زدن ایمپلنت

علل پس‌زدن ایمپلنت

علت پس زدن ایمپلنت به دلیل پس‌زدن پیوند توسط استخوان

یکی از مهم‌ترین علل پس ‌زدن ایمپلنت به استخوان، عدم پذیرش آن توسط استخوان و بدن است. گاهی اوقات بعضی عناصر خارجی که وارد بدن می‌شوند، گلبول‌های سفید آن را به عنوان یک جسم خارجی تلقی کرده و به آن حمله می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از پیوندهای خارجی و یا ایمپلنت‌های استخوانی توسط بدن پذیرفته نشوند. از سویی بعضی از افراد به فلز حساسیت دارند و همین حساسیت به فلز باعث قبول نکردن آن توسط بدن می‌شود. از مهمترین علائم پس‌زدن توسط بدن افتادن ناگهانی ایمپلنت استخوانی و یا لق شدن  و شل شدن آن است. در صورت داشتن هرگونه آلرژی و حساسیت حتماً آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا اقدامات لازم برای رفع هرگونه مشکل انجام شود.

وجود مشکل عصبی دندان قروچه

بسیاری از افراد به محض عصبی شدن شروع به سایش و یا قروچه دندانهای خود می‌کنند. در حالت عادی شاید به مینای دندان آسیب برسد. اما هنگامی که اقدام به ایمپلنت دندانی می‌کنید، دندان قروچه برای شما مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. دندانپزشکان معمولاً برای رفع این مشکل معمولاً از گارد استفاده می‌کنند. پس حتماً هرگونه مشکل اعم از دندان قروچه را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

عدم تراکم و توده استخوانی کافی لازم برای ایمپلنت‌های دندانی

علت پس ‌زدن ایمپلنت دندان گاهی اوقات عدم تراکم توده استخوانی است. بسیاری از افراد با بالارفتن سن دچار پوکی استخوان می‌شوند و یا استخوان‌های آنها تحلیل می‌رود. این افراد در ایمپلنت دندان با مشکل بسیار زیادی مواجه می‌شوند. اگر از بیماری پوکی استخوان در اثر بالارفتن سن و یا به طور ژنتیکی رنج می‌برید حتماً دندانپزشک خود را از این موضوع آگاه کنید. در اینگونه مواقع دندانپزشکان از پیوند استخوان استفاده می‌کنند.

جراحت وارده به اعصاب دهان

گاهی اوقات اعصاب دهان در نتیجه اشتباه دندانپزشک آسیب می‌بیند. به همین دلیل همیشه تاکید می‌کنیم این کار توسط دندانپزشکان متخصص و با تجربه انجام شود. اگر علائمی مانند بی حسی، درد شدید و یا سوزن شدن در دهان و زبان خود دارید، حتماً به دندانپزشک اطلاع دهید.

استفاده از مواد بی‌کیفیت در ایمپلنت‌های استخوانی

گاهی اوقات افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های دندانپزشکی ایمپلنت‌های ارزان را ترجیح می‌دهد. این نوع از ایمپلنت‌ها دارای عمر بسیار کوتاهی هستند. گاهی اوقات بعضی از دندانپزشکی‌ها از مواد نامرغوب استفاده می‌کنند، همین موضوع علت پس زدن ایمپلنت می‌شود.  

نداشتن تجربه کافی دندانپزشک

بسیاری از دندانپزشکان عمومی معمولاً تجربه و تخصص کافی برای ایمپلنت ندارند. به همین دلیل مراجعه به یک دندانپزشک با تجربه بسیار الزامی است.

کلام آخر

دندان‌ها از مهم‌ترین عوامل زیبایی و جذابیت افراد هستند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف  برای جایگزینی دندان از دست رفته اقدام به ایمپلنت می‌کنند. اما گاهی اوقات این ایمپلنت پس زده می‌شود. اما علت پس زدن ایمپلنت چیست؟ دلایل مختلفی مانند عدم تجربه دندانپزشک، عفونت‌های مختلف، پس زدن ایمپلنت توسط دستگاه ایمنی، سینوزیت و... باعث پس زدن ایمپلنت می‌شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید دندان خود را ایمپلنت کنید حتماً به افراد با تجربه و متخصص مراجعه نمایید.