چرا به کلینیک زیبایی مراجعه کنیم؟

افراد زیادی هستند که اهمیت مراجعه به کلینیک های پوست و استفاده از روش‌های نوین جوانسازی و زیبایی پوست را دریافته اند و از این خدمات استفاده می‌کنند تا با ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر خود زیبایی بیشتری احساس و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. اما گروهی از افراد هستند که اطلاعات کافی نسبت به این شاخه از پزشکی ندارند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا توضیحات مختصری در مورد بعضی از خدمات کلینیک های زیبایی بیان کنیم.

هایفوتراپی

یکی از شایعترین اقداماتی که در کلینیک پوست و زیبایی انجام می شود، هایفوتراپی است. هایفوتراپی یک روش درمانی نسبتا جدید و نوینی برای سفت کردن و از بین بردن چروک های سطحی پوست در پزشکی زیبایی می باشد که به عنوان جایگزین غیر تهاجمی و بدون درد لیفت پوست صورت به روش جراحی از آن یاد می شود. در حقیقت هدف اصلی از انجام هایفو به تعویق انداختن پیری و شلی پوست است. در این روش با استفاده از انرژی اولترا سوند شدید و متمرکز، ساخت کلاژن در پوست تحریک شده و نهایتاً منجر به سفت تر شدن پوست می شود. در حقیقت هایفو یک روش درمانی است که می‌تواند جایگزین لیفت صورت به روش جراحی باشد خصوصاً برای افراد جوان تری که شاغل هستند و با توجه به فعالیت های روزمره ای که دارند نمی توانند ریسک جراحی را بپذیرند و یا دوره نقاهت طولانی بعد از جراحی را طی کنند.

نکته بسیار مهم در انجام هایفو، انتخاب مناسب و با دقت بیمار توسط پزشک است. باید اذعان کنیم که هایفو ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. بهترین اثر، در افراد بالای سی سال با شل شدگی پوست خفیف یا متوسط دیده می شود. اشخاص مسن تری که پوست آسیب دیده تر و بسیار شلی دارند یا افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی ماوراء بنفش شده، کاندید مناسبی نیستند یا اینکه برای رسیدن به نتیجه دلخواه به جلسات درمانی متعدد نیاز خواهند داشت. این دسته افراد قطعاً کاندید بهتری برای جراحی خواهند بود.

مزیت منحصر به فرد هایفو این است که این کار تنها یک بار انجام می شود و عموما نیاز به چندین جلسه درمان ندارد. نتایج آن معمولا از دو تا سه ماه بعد از انجام کار شروع شده و تا یک یا دو سال ماندگار خواهد بود. این روش کاملا بدون عارضه بوده و هیچ نوع عارضه پوستی مثل لک و زخم و … روی پوست ایجاد نمی کند.

2

لیزر موهای زائد

یکی دیگر از درمانهای شایع که در کلینیک های پوست انجام می شود لیزر موهای زائد است. حتی می شود گفت شایعترین علت مراجعه بیماران به کلینیک های زیبایی برای انجام لیزر موی زائد است. لیزر که در حقیقت نور متمرکز است از سالها قبل در قسمتهای مختلف پزشکی استفاده می شده است مثلا در چشم پزشکی، تا این که پزشکان متوجه شدند که از این نور متمرکز می توان برای از بین بردن ریشه های مو نیز بهره برد. نور متمرکز لیزر توسط رنگدانه ملانین موجود در مو جذب می شود. در پوست انرژی نورانی به گرما تبدیل شده و باعث تخریب ریشه (فولیکول) مو می شود. نکته بسیار مهم این است که لیزر کاملا به صورت اختصاصی و صرفا توسط رنگدانه ملانین مو و پوست جذب می شود و به ارگانهای دیگر آسیبی نمی رساند. با این توضیح انجام لیزر برای از بین بردن موهای بدن در هر ناحیه ای قابل انجام است به جز پلک چشم و موهای ناحیه اطراف آن چون ممکن است باعث صدمه شدید به چشم شود.

در مورد لیزر موی زائد باورهای غلطی در بین افراد وجود دارد. آنچه در طی سالیان متمادی استفاده از دستگاه‌های مختلف لیزر موی زائد به اثبات رسیده است، این است که بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد به طور ۱۰۰ درصد و برای همیشه از بین خواهند رفت. بنابراین باید بدانیم که لیزر باعث کاهش دائمی اغلب موهای زائد می شود و این طور نیست که کلیه موهای بدن برای همیشه از بین بروند.

باور دیگری که وجود دارد این است که لیزر ناحیه تناسلی خطراتی برای ارگان های داخلی لگن دارد به عنوان مثال سوال متداولی که از پزشکان در کلینیک پوست پرسیده می شود این است که آیا لیزر این ناحیه باعث نازایی می شود؟ و جواب واضح این است که قطعاً خیر زیرا لیزر تنها چند میلیمتر به پوست نفوذ می کند و هرگز به ارگان هایی مانند تخمدان که کاملاً داخل حفره لگن توسط استخوان محافظت می شوند، نخواهد رسید. سوال دیگر در مورد لیزر ناحیه زیر بغل است که افراد نگران سرطانی شدن غده های لنفاوی این ناحیه هستند. و پاسخ به این سوال نیز کاملاً یکسان است: قطعاً هیچ عارضه ای نخواهد داشت. چون همان طور که گفته شد اصلاً انرژی لیزر به عمق بیشتر از چند میلی متر در پوست نخواهد رسید.

به طور کلی اگر لیزر در مرکز مطمئن که از دستگاه های ایمن و به روز استفاده می کنند، و توسط شخص با تجربه و البته زیر نظر پزشک انجام شود، عوارض چندانی نخواهد داشت. قرمزی و حساسیتی که بعد از لیزر ایجاد می شود اغلب موقتی است و طی چند ساعت بعد از انجام لیزر از بین خواهد رفت.

سابسی‍ژن

گروه دیگری از بیماران که به طور شایع به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می کنند کسانی هستند که به علت آکنه های شدید دوران نوجوانی و جوانی، دچار اسکارهای آتروفیک و فرورفتگی و ناهمواری های شدید در سطح پوست شده اند. درمان قطعی این حالت یک چالش بزرگ است و نیاز به تعداد جلسات متعدد درمانی دارد و برای هر بیمار به طور جداگانه ای برنامه درمانی در نظر گرفته می‌شود. ممکن است در هر جلسه از روش‌های مختلفی استفاده شود. در حقیقت با این که درمانهای متفاوتی برای این منظور وجود دارد اما باید بدانیم که تمامی این درمانها تنها باعث بهبود ظاهر فرد خواهند شد و قادر نیستند که به طور کامل این اسکار ها را درمان کنند. لذا بهتر است با درمان به موقع و صحیح جوشهای نوجوانی از ایجاد آنها جلوگیری کنیم.

در اغلب پکیج های درمانی که برای این بیماران در نظر گرفته می شود، اولین روش درمانی انجام سابسیژن است. سابسی‍‍ژن در حقیقت یک روش جراحی قابل انجام در مطب است که کاملا سرپایی انجام می شود و بهبود در ناحیه مورد درمان به سرعت اتفاق خواهد افتاد و در حقیقت دوران نقاهت خاصی ندارد.

در اثر التهابات شدید و عفونتی که در آکنه های کیستیک و عمقی در پوست به وجود می آید، بافت فیبروز و چسبندگی زیر پوست به وجود می آید. این چسبندگی ها باعث کشیده شدن پوست به داخل و ایجاد فرورفتگی و ناهمواری در ظاهر پوست می شوند.        

با این توضیح برای درمان بهتر این اسکارها ابتدا باید این بافتهای سفت از زیر پوست باز شوند. به عمل باز کردن این چسبندگی ها از زیر پوست، سابسیژن می گویند. این کار تحت بی حسی موضعی انجام می شود. ابتدا حدود نیم ساعت کرم بی حسی موضعی روی پوست ناحیه مورد نظر گذاشته می شود تا کاملا بی حس شود. سپس پزشک از یک سوراخ کوچک وارد زیر پوست ناحیه درگیر شده و توسط کانولا که وسیله ای است با نوک گرد با انجام حرکت رفت و برگشتی سریع اقدام به آزاد کردن بافت سفت و فیبروز زیر پوست می کند. با توجه به اینکه نوک کانولا تیز نیست کمترین آسیب به بافت وارد می شود و خونریزی زیر پوستی و تورم شدیدی نخواهیم داشت. این روش در عین سادگی و کم عارضه بودن بسیار مؤثر است و نتایج درمانی عالی به دنبال دارد. سابسیژن برای اغلب افراد و در همه تیپ های پوستی قابل انجام است.

لازم به توضیح است که سابسیژن به تنهایی برای بهبود این اسکارها مؤثر نیست. اغلب پزشکان با توجه به شرایط بیمار از روشهای دیگر نیز برای درمان این ضایعات استفاده می کنند. درمانهای دیگر حتما باید شامل یک روش لیزر لایه بردار باشند تا از سطح این ضایعات نیز لایه برداری شده و به بهبود ظاهر فرد کمک کند. علاوه بر لیزر لایه بردار از روشهایی برای تحریک پوست به ساخت بافت سالم جدید نیز استفاده می شود. این اقدامات شامل میکرونیدلینگ، اراف فرکشنال، لیزر اربیوم لانگ پالس و ... می باشند که پزشک با توجه به شرایط بیمار از این روشها استفاده می کند.

در کلینیک های پوست خدمات دیگری شامل تزریق بوتاکس به نواحی مختلف صورت برای کاهش خطوط عمیق و یا فرم دهی، تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیربغل یا کف دست ها، تزریق فیلر برای نواحی مختلف صورت به منظور اصلاح یا فرم دهی، رفع ضایعات رنگدانه دار مانند انواع لک ها و کک و مک، برداشتن خال ها و دیگر ضایعات خوش خیم، درمان ضایعات عروقی،  درمان ریزش مو و کمک به رشد موهای جدید، انواع روش های گوناگون برای جوانسازی و لیفت پوست و ... نیز به بیماران و مراجعان ارائه می‌شود تا افراد ظاهر جوان تر و شاداب تر و اعتماد به نفس بیشتری برای انجام فعالیت های روزمره خود داشته باشند.

مجموعه کلینیک پوست و لیزر بیمارستان آرمان به آدرس سایت  www.Arman-beauty.com و شماره تماس 02188054561 و واتس اپ 09129220912 ، مفتخر است که با استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا در زمینه پزشکی پوست و زیبایی در خدمت بیماران محترم باشد. در این مجموعه تیم کاملی شامل پزشک، اپراتورها و دستیار های پزشک در خدمت مراجعین محترم می باشند. پزشک مجموعه علاوه بر تشخیص و درمان بیماری های پوست و مو، در حوزه پیشگیری از فرایند پیری زودرس، جوانسازی و پروسیجرهای زیبایی پوست نیز سال ها تجربه کامل دارد و همواره تلاش کرده است که در کنار برترین اساتید حوزه زیبایی جدیدترین تحولات علم زیبایی جهان را بیاموزد. دستگاه‌های کلینیک پوست و لیزر بیمارستان آرمان همگی مجهز به جدیدترین تکنولوژی هستند. این دستگاه ها ساخت معتبرترین کمپانی های دنیا بوده و دارای تاییدیه های معتبر جهانی می باشند.