آشنایی با اتاق فرار سرگرمی جدید جوانان تهرانی

به دنبال رواج فیلم‌های هیجانی، معمایی و ترسناک بسیاری از افراد خواستار تجربه‌ی اتفاقات مشابه فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود بودند تا جایی که برخی در خیالشان خود را همراه شخصیت‌های فیلم تصور کرده و برای اتفاقات پیش آمده در فیلم راه‌حل‌های گوناگونی را معرفی می‌کردند. به دنبال این حجم از علاقه‌مندی به فیلم‌های موجود در این ژانر‌ها مخترعان بازی و سرگرمی به اختراع بازی هیجانی و تحرکی جدیدی، تحت عنوان اتاق فرار اقدام نمودند. این مراکز کمک می‌کنند تا افراد آنچه از هیجان و سرگرمی احتیاج دارند، در یک روز به دست آورده و تجربه‌ی دلچسبی را برای خود و دوستانشان رقم بزنند. طراحی اتاق فرار به گونه‌ای مشابه داستان و موضوع مطرح شده در بازی بوده و کمک می‌کند تا افراد به واسطه‌ی نوع طراحی و لوازم موجود در آن به راز پنهان ماجرا‌های پیش آمده در این اتاق‌ها پی ببرند. اگر علاقه مند به سرگرمی و تفریح هیجانی هستید و به بازیهای فکری و معمایی علاقه مند هستید اسکیپ روم یا  بازی اتاق فرار می تواند برای شما هیجان انگیز باشد.

اتاق‌های فرار چیست؟

قبل از بررسی مزایا و هیجانات موجود در اتاق فرار خوب است ابتدا به این موضوع بپردازیم که اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست و بعد از آن به بررسی نحوه‌ی اجرای بازی و کلیت ماجرای آن بپردازیم تا ابهاماتی که در خصوص این مراکز وجود دارد به خوبی رفع شده و دید روشنی درباره این مراکز و بازی‌های آن‌ها حاصل شود.

RhhbAlLejUvP

اتاق فرار برخلاف بازی‌های کامپیوتری که هریک هیجان ذهنی مخصوص به خود را به همراه دارند، یک بازی فیزیکی است که همزمان ذهن و جسم را درگیر خود کرده و انرژی زیادی را می‌طلبد. چراکه در طول بازی بازیکنان همواره در معرض استرس و مواجه با ماجرا‌های مختلف قرار دارند. این بازی به صورت تیمی صورت پذیرفته و نیاز است افراد با همفکری و همکاری هم‌تیمی‌های خود از پس بخش‌های مختلف آن برآمده و مراحل را به خوبی پشت سر بگذارند. ضرورت تیم‌سازی و انجام گروهی این بازی به محدودیت زمانی اعمال شده در آن مربوط می‌شود. چراکه اگر کلید‌ها و سرنخ‌های حل ماجرا را نتوانند به درستی و در زمان تعیین شده پیدا کرده و رمزگشایی کنند، مطمئناً بخش عظیمی از بازی را از دست داده و به مفهومی که در پس ماجرای آن پنهان شده دست نخواهند یافت.

آشنایی با فضای اتاق‌های فرار

اتاق فرار عموماً مکانی است که می‌تواند احساسات متفاوتی نظیر حس ترس، هیجان و انگیزه را به فرد القا کند. این اتاق‌ها همانند سلول‌های تو در توی زندان هستند که فرد در مراحل مختلف بازی می‌بایست این اتاق‌ها را طی کرده و با ماجرا‌های مختلفی روبرو شود. در صورتی‌که موضوع بازی از ژانر ترسناک انتخاب شده باشد، رنگ فضا به سمت تاریکی تمایل پیدا می‌کند تا افراد به راحتی تنها در یک نگاه توانایی تشخیص کلیه‌ی اجسام یا افراد موجود در اتاق را نداشته و بتوانند هیجان بیشتری را تجربه نمایند. توجه شود که کلیه‌ی چیدمان و دکور اتاق فرار ترسناک به گونه‌ای طراحی می‌شود که حس یک زندان واقعی را ایجاد می‌نماید به طوری‌که فرد ناخودآگاه تحت تأثیر نحوه‌ی چیدمان دکور برای ر‌هایی از آن وضعیت تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهد.

سنایور‌های اتاق‌های فرار

در بازی اتاق‌های فرار سناریو هر ژانر بازی با ژانر دیگر متفاوت بوده و هر تیم براساس سناریو مخصوص به خود می‌بایست برای نجات تیم خود تلاش کند. این سناریو می‌تواند خنثی‌سازی بمبی که از رمز و راز‌های مختلفی برخوردار است و یا دست‌یابی به راهی برای فرار از دست یک قاتلی که در پی کشتن اعضای گروه است، باشد. فضای مربوط به هر سناریو با سناریوی دیگر برای ایجاد احساسات واقعی‌تر متفاوت بوده و فرد با ورود به فضای اتاق فرار با دنیای جدید و ناشناخته‌ای روبرو شده و می‌بایست تمام تلاش خود را برای سر در آوردن از آن محیط و روش‌هایی که به ر‌هایی تیم ختم می‌شود، به کار گیرد. در حقیقت کلیه‌ی سناریو و فضای بازی حالتی رویا گونه داشته و همانند خوابی پرماجرا می‌باشد.

در بازی‌های ماجراجویی و کاراگاهی به دنبال تکمیل تکه‌های پازل ماجرا باشید

در حل کردن یک پازل معمولاً هر تکه جایگاه مخصوص به خود را دارد. به گونه‌ای که تنها در صورت قرار گرفتن همه یا بخش عظیمی از تکه‌های پازل در جایگاه درست خود، معنا یا تصویر آن مشخص می‌شود. در حل ماجرا‌ها و سنایور‌های اتاق فرار نیز می‌بایست همانند حل یک پازل عمل کرد. چراکه در صورت قرار دادن اشتباه یک تکه از پازل (در این جا پازل می‌تواند ‌اشیا، نامه و یا نشانه‌ی خاصی باشد) گروه به سمت اشتباهی کشیده شده و هر لحظه از ماجرای اصلی و کلید‌های مورد نیاز دور و دورتر می‌شود. بنابراین از ابتدای بازی یعنی از زمان یافتن اولین کلید یا اولین تکه‌ی پازل می‌بایست به درستی عوامل موجود در بازی را به یکدیگر ربط داده تا نتیجه‌ی درستی از آن به دست‌آورده شود.

از جمله مزایای بازی اتاق‌ فرار

اگرچه اتاق‌های فرار در ابتدا با هدف ایجاد بازی هیجانی و واقعی ایجاد شدند، اما به دنبال این هدف امروز مزایای گسترده‌ای را چه برای گروه‌های نوجوان و چه برای بزرگسالان به دنبال خواهند داشت؛ به طوری‌که می‌توان از تأثیرات تجربیات و خاطرات اتاق فرار در زندگی واقعی خود نیز بهره برد. از جمله مزایای گسترده‌ی اتاق‌های فرار می‌توان به بخشی از موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد مهارت همکاری و ارتباط با دیگران

همانطور که در طول متن نیز اشاره شد این بازی یک بازی کاملاً تیمی بوده و به تنهایی به طور معمول انجام نمی‌شود. به همین سبب افرادی که تمایل به شرکت در اتاق فرار را دارند، می‌بایست به تشکیل یک تیم هدفمند بپردازند. تشکیل یک اکیپ یا تیمی که بتواند در طول بازی همواره پشت یکدیگر بوده و همکاری مثمرثمری را برای حل ماجرا‌های پیش آمده رقم بزند، قطعاً به صمیمیت بیشتر افراد گروه کمک خواهد کرد؛ به طوری‌که تحت تأثیر این صمیمیت، افراد گروه در دنیای واقعی نیز در هنگام مواجه با مشکلات پیچیده می‌توانند از هم‌گروهی خود درخواست هم‌فکری کرده و با کمک آن‌ها و با نگاه عمیق‌تر، مشکل خود را به شکل درست‌تری حل کنند.

بنابراین اتاق فرار علاوه بر ایجاد یک بازی هیجانی می‌تواند پیوند محکم‌تری را میان دوستی‌ها و اعضای خانواده ایجاد کند. همچنین در این ماجرا فرد متوجه خواهد شد که چه افرادی برای ادامه‌ی مسیر زندگی مناسب‌تر بوده و می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی روی او حساب کرده و با وی همراه شود و چه افرادی در مواجه با مشکلات عکس‌العمل مناسبی را نشان نداده و برای دوستی‌های طولانی گزینه‌ی مناسبی نیستند.

  • افزایش تمرکز در تصمیم‌گیری‌های سریع و هیجانی

بسیاری از افراد در تصمیم‌گیری‌های هیجانی خود عموماً از تمرکز بالایی بهره‌مند نبوده و در تصمیمات سریع خود دچار اشتباهات بزرگی می‌شوند، بازی اتاق فرار روشی مناسب برای تمرین تصیم‌گیری سریع و هیجانی بوده و می‌تواند تجربه‌ی جالبی را برای این افراد به ارمغان آورد؛ به طوری‌که در مواقع ضروری فرد با استفاده از این تجربیات و روش‌های تصمیم‌گیری که در طول بازی به کار گرفته شده، می‌تواند به نحو بهتری به تصمیم‌گیری‌های هیجانی مشکلات و مسائل زندگی خود پرداخته و با امتحان کردن روش‌های جدید تصمیم‌گیری، نتایج بهتری را نیز حاصل نماید.

  • انگیزه برای تقویت مهارت زبان انگلیسی و ریاضی

حل درست و به موقع سناریو‌های ماجراجویی و کارآگاهی بازی‌های اتاق فرار، به میزان مهارت اشخاص به زبان انگلیسی و ریاضی ربط خواهد داشت؛ به گونه‌ای که هرچه تیمی از مهارت بیشتری در زمینه‌ی زبان و ریاضی برخوردار باشد، احتمال موفقیت بیشتری در حل ماجرای پیش آمده خواهد داشت. بر همین اساس نوجوانان و یا حتی افراد بزرگ سالی که موفق به کشف و رمز‌های ماجرای اتاق‌های فرار در محدودیت زمانی تعیین شده نشده‌اند، انگیزه‌ای برای تقویت زبان و ریاضی خود برای موفقیت بیشتر در دفعات شرکت در بازی اتاق فرار پیدا خواهند نمود.

در صورت تمایل به کسب تجربه‌ی جدید و هیجانی با ماجر‌های متفاوت اتاق‌های فرار می‌توانید به مجله اتاق فرار ارائه دهنده‌‎ی انواع خدمات سرگرمی تولید محتوا مراجعه فرمایید. در این مجله کلیه‌ی آنچه از هیجان به صورت مجازی یا در دنیای واقعی احتیاج دارید، موجود بوده و می‌توانید به دلخواه خود به تماشای فیلم وسریال‎‌های ترسناک آن و پیشنهاد یک بازی جدید و یا رزرو اتاق‌های فرار اقدام نمایید. برای ورود به دنیایی از هیجان سرگرمی با مجله اتاق فرار از آدرس اینترنتی https://escapemag.ir/ استفاده نمایید.