آیا تحصیل در کانادا شرایط سنی خاصی دارد؟

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است. یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور مهاجرت تحصیلی است زیرا تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور هزینه بالایی نداشته و آینده تحصیلی و کاری متقاضی را تضمین می‌کند. هر ساله به تعداد دانشجویان بین‌المللی که تقاضای ادامه تحصیل در کشور کانادا را دارند اضافه می‌شود. در مقاله بهترین دانشگاه های کانادا از کن اپلای می‌خوانیم:

سیستم آموزشی سطح بالا، شرایط زندگی و اقتصادی مناسب ازجمله معیارهایی است که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان، به تحصیل در کشور کانادا تشویق می‌کند. تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا همواره آرزوی بسیاری از دانشجویان است.

بیش از 90 درصد کسانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند اکنون در بهترین سمت‌ها مشغول به کار هستند. اگر تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های این کشور بروید، بهتر است با بهترین دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قرار است تاثیر شرایط سنی برا روند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را بررسی کنیم. آیا سن بالا یا سن پایین می‌توانید یک عامل محدود کننده باشد؟

شرایط سنی تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف

برای تحصیل در کانادا سن یک معیار مهم و تاثیرگذار نیست زیرا اعمال محدودیت سنی در اخذ پذیرش دانشگاه‌ها و سایر موسسات تبعیض در تحصیلات بوده و غیرقانونی است. اما افسر اداره مهاجرت می‌تواند با توجه به سن و سایر شرایط شما تشخیص دهد قصد شما پس از ادامه تحصیل ماندن در کاناداست و ویزای تحصیلی شما رد شود.

بهترین رده سنی برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

دبستان و دبیرستان

اصولا در کانادا دانش آموز از سن 6 تا 14 سالگی در دبستان تحصیل می‌کند. در این دوره دروس پایه و عمومی مثل تاریخ، جغرافیا، علوم، ریاضی، موسیقی و ... آموزش داده می‌شود. در برخی از استان‌ها دوره‌ی تحصیلی دبستان حدود 6 سال و در برخی از استان‌ها حدود 8 سال طول می‌کشد.

از پایه نهم تا دوازدهم دوره دبیرستان محسوب می‌شود. البته در کبک دبیرستان از پایه هفتم تا یازدهم است  در هر صورت اکثر دانش آموزان دبیرستان را در 17 یا 18 سالگی تمام می‌کنند.

کارشناسی

از زمانی که مدرک دیپلم خود را اخذ می‌کنید یعنی از 18 تا 23 سالگی بهترین سن برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی کاناداست. البته با سنین بالاتر حتی بیش از 30 سال نیز می‌توانید از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید ولی باید دلیل خوبی برای گپ تحصیلی ( فاصله بین اخذ دیپلم تا اخذ پذیرش) داشته باشید. برای مثال سربازی، بیماری، خواندن زبان، کار در زمینه رشته موردنظر، اخذ مدارک مرتبط و ... همگی می‌توانند دلیل مناسبی برای فاصله بین دو دوره تحصیلی باشند. بهتر است گپ تحصیلی بیش از 5 سال نشود.

کارشناسی ارشد

در دوره دکتری سن عامل مهمتری است. البته سن یک عامل محدود کننده نخواهد بود بیش از سن گپ تحصیلی در این دوره اهمیت دارد. در واقع اگر گپ تحصیلی بین دوره کارشناسی و دکتری زیاد بوده یا بدون دلیل قانع کننده‌ای باشد می‌تواند شانس اخذ ویزای تحصیلی را کاهش دهد.

31

دکترا

خوشبختانه در دوره دکتری هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. یعنی شما هر سن و سالی که داشته باشید با توجه به سایر شرایط، سن نمی‌تواند یک عامل منفی با تاثیرگذار باشد. توجه داشته باشید دوره دکتری ممکن است بین 4 تا 5 سال طول بکشد.

کلام آخر

سن به تنهایی یک عامل مهم و تاثیر گذار در ریجکت ویزای تحصیلی نیست. اما ممکن است همراه با سایر شرایط احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی را افزایش دهد. برای افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی در کانادا با توجه به مقاله تحصیل در کانادا کن اپلای می‌خوانیم مدارک باید کامل باشند:

  • اصل و کپی (اسکن) تمامی صفحات پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات در قالب Pdf
  • ترجمه رسمی شناسنامه، سند ازدواج و کارت پایان خدمت
  • ترجمه رسمی گواهی شغلی متقاضی و همراهان
  • ترجمه رسمی مدارک مالی مانند گواهی صورت حساب بانکی و تعهدنامه مالی
  • رزومه تحصیلی و شغلی متقاضی و همراهان در فرمت word
  • انگیزه‌نامه در فرمت word
  • Research proposal برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • مدرک زبان و مدرک آزمون آیلتس، تافل و سایر آزمون‌ها در فرمت Pdf
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی
  • گواهی صورت حساب بانکی 4 ماه اخیر قبل از تقاضا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی متقاضی و دو قطعه عکس پاسپورتی هر یک از همراهان پشت نویسی شده (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد)
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی