آموزش پاک کردن لکه جرم گیر از سینک

سینک مرکز هر آشپزخانه‌ای است. شما دست ها، ظرف ها و حتی میوه ها و سبزیجات خود را در سینک می شویید. در مقاله‌ای از سایت cleanipedia می‌خوانیم: اطمینان از تمیز کردن منظم سینک های آشپزخانه یک راه آسان برای حفظ بهداشت آشپزخانه و مواد غذایی است. اما تمیز کردن سینک را از کجا باید شروع کنید؟

تمیز کردن سینک های آشپزخانه نیازی به سختی یا زمان طولانی ندارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا روش‌هایی را برای تمیز کردن سینک و رفع لکه‌ها بیان کنیم.

پاک کردن لکه جرم گیر و جوهرنمک از سینک ظرفشویی

استفاده از جوهر نمک برای تمیز کردن سینک یکی از اشتباهات بزرگ و البته رایج است که علاوه بر سینک می‌تواند به پوست و ریه خود شما نیز آسیب برساند، پس بهتر است از این ماده به هیچ عنوان استفاده نکنید ولی اگر از جوهر نمک استفاده کرده‌اید و سینک شما لک شده است باید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • از سرکه سفید روی سینک استفاده کنید و 10 دقیقه زمان بدهید تا سرکه اثر کند سپس سینک را با آب گرم بشویید.
  • جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و روی سینک بمالید. 15 دقیقه بعد با یک اسفنج یا دستمال سینک را تمیز کنید و بشویید.
  • می‌توانید از جلاسنج برای از بین بردن لک جوهر نمک استفاده کنید.
  • می‌توانید خمیری از آب و جوش شیرین درست کنید و روی لکه‌ها یا کل سینک استفاده کنید. سپس 15 دقیقه صبر کنید و سینک را بشویید.

رفع سیاهی سینک ظرفشویی

برای رفع سیاهی سینک باید به جنس سینک توجه کنید. البته بیشتر سینک استیل سیاه می‌شود. بهترین و ساده‌ترین ترکیب طبیعی برای تمیز کردن سینک جوش شیرین و نمک است. ترکیب جوش شیرین و نمک را به خوبی روی سینک پخش کنید و پس از چند دقیقه به کمک یک اسفنج آن را تمیز کنید.

سرکه نیز یک ماده  قوی و مناسب برای سینک استیل است. سرکه علاوه بر تمیز کردن لکه‌ها سینک را ضدعفونی می‌کند و بوی بد آن را نیز از بین می‌برد. می‌توانید از سرکه به تنهایی استفاده کرده یا آن را با آب رقیق کنید. البته ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز یک ترکیب عالی و قوی برای تمیز کردن سینک است.

21

آموزش تمیز کردن سینک با مواد طبیعی

بهتر است سینک خود را به صورت روزانه و با مواد طبیعی تمیز کنید تا سینک شما همیشه تمیز بماند و دوام بالایی نیز داشته باشد. بهترین روش این است پس از هر بار شستشوی ظروف با مقداری آب و مایع ظرفشویی سینک را بشویید تا همیشه عاری از لکه‌ و چربی باشد.

در مقاله تمیز کردن سینک ظرفشویی از سایت چارسو می‌خوانیم: آخر هفته نیز سعی کنید سینک ظرف‌شویی خود را با سرکه سفید و سپس آب و صابون تمیز کنید. سرکه سفید یکی از بهترین، رایج‌ترین و در دسترس‌ترین محلو‌ل‌های پاک‌کننده به شمار می‌رود. از هر محلولی استفاده می‌کنید، آخرین مرحله شستشو باید با آب خالص باشد.

هیچ گونه محلولی حتی سرکه و صابون نباید روی سینک برای مدت طولانی باقی بماند. بهترین فرمول این است که سرکه به مدت ۱۵ دقیقه روی سینک باقی بماند، سپس با آب و صابون و در انتها نیز با آب خالی سینک خود را تمیز کنید.

روش نگهداری و تمیز کردن سینک گرانیتی

سینک گرانیتی نوعی سینک است از سنگ گرانیت و رزین ساخته شده است. این سینک ظاهر زیبا و در عین حال متنوعی دارد. سینک گرانیتی بسیار مستحکم نیز است و خوشبختانه تمیز کردن آن آسان است.

در مقاله نگهداری سینک ظرفشویی گرانیتی می‌خوانیم: بعد از هر بار شستشوی ظروف در صورتی که چربی و آلودگی روی سینک باشد با مواد شوینده که PH خنثی دارند سینک را بشویید. چربی اگر مدت طولانی روی سینک بماند باعث کدر شدن سینک می‌شود. سپس سینک را به خوبی خشک کنید. زیرا خیس ماندن سینک نیز باعث ایجاد لکه می‌شود. برای شستشوی سینک از اسکاچ یا پدهایی که زبر هستند یا سیم‌های ظرفشویی و پولیش‌های زبر استفاده نکنید. بهترین گزینه استفاده از اسفنج نرم یا پولیش‌های مخصوص سینک گرانیتی است.