معرفی انواع ارقام تجاری و پربار نهال گردو و نهال بادام + نکات کلیدی خرید

بشر همواره در هر دوره‌ای از زمان به فکر اندوختن و سرمایه گذاری است. گاهی ممکن است در این زمینه موفق باشد گاهی نیز ممکن است در مسیر سرمایه گذاری با درهای بسته مواجه شود. دلیل موفقیت و عدم موفقیت افراد در راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری تنها به یک دلیل است، آن هم عدم تجربه، اطلاعات و تخصص کافی است. شاید عده‌ای تصور کنند با هزینه‌های اندک نمی‌توان به  سرمایه هنگفت رسید؛ اما ما ثابت می‌کنیم چگونه می‌توان با خرید نهال بادام حتی در تعداد کم و کاشت آن به سودهای کلان رسید. خرید نهال بادام  و همچنین خرید نهال گردو برای کارآفرینی موفق در سطح کوچک تا سطح وسیع خالی از لطف نیست. تنها کافی است در این زمینه اطلاعات مفیدی را به دست آورید تا زمین‌های بلااستفاده خود را به نهالستان بزرگ تبدیل کنید.

خرید نهال بادام و گردو

بادام و گردو هر دو جزو مغزهای پر مصرف در بین انواع آجیل و خشکبار هستند و گذشته از خواص خارق‌العاده‌ای که دارند، موارد مصرف آن‌ها بسیار زیاد است. این دو محصول در تهیه بسیاری از غذاها، شیرینی‌جات و موارد دیگر به کار گرفته می‌شوند. بنابراین بدیهی است که بازار فروش و تقاضای این دو خشکبار در تمام طول سال پر رونق باشد. با توجه به شرایط کشت آسان بادام و گردو و قیمت بالای این محصولات، می‌توان با اطمینان گفت که طی یک مدت کوتاه، سودآوری عجیبی با خرید نهال بادام و گردو برایتان حاصل می‌شود. گذشته از این موارد چون نهال بادام  به طور متوسط عمر مفید ۴۵ ساله و نهال گردو نیز عمر مفید ۵۰ ساله دارد می‌‌توان این دو را به عنوان یک سرمایه گرانقدر طولانی مدت تلقی کرد که نه تنها هیچگاه ضرری به صاحبان نهالستان و باغداران وارد نمی‌کنند، بلکه سود کلانی در پی دارند.

گاهی افراد چندین سال سرمایه گذاری می‌کنند تا به سوددهی برسند. در صورتی که کاشت بادام نیاز به سرمایه گذاری چندین ساله ندارد و در سال‌های اول کاشت سریعاً به بلوغ رسیده و به بار می‌نشیند. برای این که بتوانید یک سرمایه گذاری مطمئن و هدفمند را با خرید نهال میوه بادام و گردو تجربه کنید، لازم است که با انواع نهال‌های بادام و گردو آشنا شوید. برای هر نهال ویژگی‌های خاصی تعریف شده است و برای کشت هر نوع نهال شرایط اقلیمی ویژه‌ای لازم است. این جمله صرفاً برای کاهش دغدغه‌های شما بیان شده است چون می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط منطقه کاشت نوع مناسبی از نهال بادام و گردو را انتخاب کنید. ضمن این که احداث نهالستان گردو و بادام  بسیار کم ریسک است و هزینه ابتدایی و تخصص چندانی نیاز ندارد.از این جهت بسیار ایده آل است.

انواع نهال بادام و تأثیر آن در حجم سرمایه گذاری

درخت بادام جزو درخت‌های میوه کم درد سر است چون تقریبا نسبت به آفت و گزند پرندگان و حشرات در امان است و توان تحمل آن در برابر گرما و سرما بالا است. همچنین در اکثر مناطق کشور ایران نیز شرایط کشت آن محیا است. در یک تعریف کلی همانطور که در بالا ذکر شد می‌توان گفت که درخت بادام یک سرمایه گذاری کم هزینه و پرسود است چون سریع بالغ می‌شود و باردهی آن بسیار بالا است. با این وجود برای خرید نهال بادام، احداث باغ و پیشرفت سریع در این عرصه باید انواع پرطرفدار و پربازده این نهال را بشناسید. در ادامه چند نهال پرسود بادام را به اختصار معرفی می‌کنیم.

بادام آذر

  این نهال بومی استان آذربایجان غربی است، رقم دیر گل و مقاوم به سرمای بهاری است. به همین دلیل برای مناطق سردسیر انتخاب درستی است. میوه آن نیز بسیار باکیفیت است و از ارقام تجاری بادام محسوب می‌شود.

بادام فرانیس

منشأ این نهال فرانسه است. این نهال دیر گل است و حدود ۴۵ سال عمر اقتصادی دارد. مغز بادام آن بسیار پر روغن و خوش طعم است و به راحتی نیز جدا می‌شود. رنگ پوست این بادام سبز است.

بادام پسته‌ای

این نهال به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سرما دارد برای اقلیم‌های سرد مناسب است. این نهال تقریبا ۳۰ سال عمر مفید دارد و میزان باردهی سالانه آن بسیار بالا است. نهال بادام پسته‌ای نیز دیر است و پوست میوه آن سخت است.

بادام کاغذی

خرید نهال بادام کاغذی و کاشت آن برای سرمایه گذاری پر سود بسیار ایده آل است چون بادام کاغذی محبوب‌ترین بادام در کشور است. این بادام پسته چوبی نازکی دارد و به راحتی شکسته می‌شود. بادام کاغذی به بادام نجف آبادی نیز معروف است.

بادام مامایی

خرید و فروش نهال بادام عمده

نهال این نوع بادام از ارقام میان رس تا دیر رس است و مقاومت بالایی در برابر سرما دارد. خاستگاه این نهال هند است. این بادام به دلیل درصد بالای دوقلویی و ماندگاری طولانی مدت  طرفدار زیادی دارد. از این رو خرید نهال بادام مامایی برای کاشت گزینه مناسبی است.

بادام سهند

بادام سهند به دلیل پوسته سخت و سنگی در برابر آفت و آسیب پرندگان بسیار مقاوم است. این نهال از ارقام دیرگل است و بسیار پر بار و پرمحصول می‌باشد. به همین دلیل نهال بادام سهند نیز متقاضی زیادی دارد.

انواع نهال گردو مناسب برای احداث باغ

همان طور که پیش‌تر گفتیم درخت گردو نیز برای یک کسب و کار پر سود و کم خطر بسیار ایده‌آل است و می‌توان به طور هم زمان در یک منطقه و یک زمین  کشاورزی نهال گردو و بادام را کاشت. همان طور که هر نهال بادامی در منطقه خاصی قابلیت کشت دارد، گردو نیز دارای انواع مختلفی است و هر نهال آن برای کاشت در شرایط آب و هوایی خاص مناسب است. نهال گردو نیز دارای چند نوع پر سود و پربار است که در زمان کم به بار می‌نشینند.

نهال ژنوتیپ برتر

خرید نهال گردو پربار خوشه ای

این نهال نتیجه زحمات چندین ساله متخصصان ایرانی است و به نام مهندس سعید قاسمی ثبت شده است. میوه این نهال درشت و پر مغز است و باردهی بالایی دارد. به دلیل تحمل بالای این نهال نسبت به شرایط سرما و گرما، سازگاری آن برای کشت در مناطق مختلف آب و هوایی بالا است.

نهال کانادایی پالیز

این نهال بومی کانادا و از ارقام اصلاح شده است. نهال گردو کانادایی دیر گل بوده و برای مناطق سردسیر بهترین گزینه می‌باشد. این نهال همچنین نسبت به خشکسالی مقاومت بالایی دارد. ضمن این که سال اول کاشت به بار می‌نشیند و در هر هکتار ۶ تن میوه می‌دهد.

نهال فرنور

فرنور یا نهال فرانسوی گردو نهالی پیوندی و دیر گل است. این نهال تحمل بالایی در برابر خشکسالی، سرما و آفت دارد و طول عمر اقتصادی آن به صد سال می‌رسد. میوه این نهال به گردو پوست کاغذی معروف بوده و قابل کشت در شرایط اقلیمی گوناگون است.

نهال چندلر

خاستگاه این درخت گردو کالیفرنیا است. نهال چند لر نهالی اصلاح نژاد شده است و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مانند باردهی عالی، کشت آسان و تراکم بالای میوه مرغوب‌ترین درخت گردوی جهان شناخته شده است.

برای خرید نهال بادام و گردو به کجا مراجعه کنیم؟

با وجود تمام اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، باز هم ممکن است نسبت به  خرید نهال گردو و  بادام همچنین احداث باغ گردو و یا بادام ترس و تردید داشته باشید چون همیشه تمام تجربه‌ها به صورت عینی حاصل نمی‌شوند و آدمی لازم است گاهی در عمل چیزی را تجربه کند. برای این که بتوانید راحت‌تر شک و تردید را کنار بگذارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم از مجموعه متخصص و کاربلد نهالستان پالیز مشاوره و راهنمایی بگیرید. نهالستان پالیز بزرگ‌ترین نهالستان کشوری در عرصه تولید و فروش بهترین نهال‌‌های میوه مخصوصا نهال‌های اصلاح شده و پرسود بادام و گردو است. این نهالستان واقع در شمال غرب کشور است و با مدیریت آقای مهندس سعید قاسمی برترین مهندس و متخصص کشاورزی اداره می‌شود.

برای خرید نهال میوه  و همچنین نهال‌های درجه یک گردو  و جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب نوع نهال مناسب می توانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت نهال گردو: palizgerdo.ir

وب سایت نهال میوه : paliznahal.ir

شماره تماس ها: 09021832393 / 09141832393 / 09331832393 /  مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت