به گزارش ايسنا نتايج اين طرح که در مرکز آمار ايران انجام شده نشان مي دهد که در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال قبل آن هزينه کل يک خانوار شهري ۱۴/۶ درصد افزايش يافته است.

همچنین هزینه یک خانوار روستایی در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال قبل آن با افزایش بیشتری حتی به نسبت خانوارهای شهری مواجه بوده و عدد ۱۵/۵۵ درصد را تجربه کرده است.

اما بررسی جزیی تر نتایج این طرح نشان دهنده این است که میزان افزایش هزینه ها در سال گذشته به نسبت سال های قبل نیز شدت بیشتری داشته است، به طوری که در بخش هزینه خانوارهای شهری، میزان رشد به حدود سه برابر و در بخش خانوار روستایی میزان رشد به حدود ۱/۶ برابر رسیده است.
از سوی دیگر میزان رشد درآمد کل در بخش خانوارهای شهری در سال گذشته ۱/۲ درصد کمتر از رشد هزینه ها بوده است.
در بخش روستایی نیز میزان رشد درآمد بیش از ۲/۴ درصد کمتر از رشد هزینه ها بوده است. این نتایج حاکی از این مطلب است که علاوه بر افزایش هزینه ها نسبت به درآمدها، رشد این افزایش نیز طی سه سال گذشته صعودی بوده است.
با اين وجود رشد هزينه ها در معدودي از استان هاي کشور کاهشي بوده که از جمله آن ها مي توان به استان هاي بوشهر، خوزستان، لرستان و هرمزگان در بخش روستايي و استان هاي ايلام، بوشهر، و لرستان در بخش شهري اشاره کرد. همچنين استان هاي همدان، هرمزگان و لرستان در بخش روستايي و استان هاي خوزستان، لرستان و هرمزگان در بخش شهري با کاهش درآمد نسبت به سال گذشته مواجه بوده اند.