اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از برنامه ریزی برای برگزاری نشست چهارم و پنجم اصلاح قانون کار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با حضور مقامات کارفرمایی خبر داد و گفت: در حال حاضر نشست روز چهارشنبه قطعی شده است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه منتظر اعلام نظر نهایی کارفرمایان برای نشست روز سه شنبه هستیم، اظهار داشت: طی روزهای آینده و در اولین فرصت مذاکرات بر سر پیش نویس اصلاح قانون کار نهایی خواهد شد.

علی بیگی با تاکید بر این موضوع که در قالب نشست های جدید نظرات و کارشناسی های کارگران و کارفرمایان پیرامون اصلاح قانون کار نهایی خواهد شد، بیان داشت: با انجام مذاکرات، لایحه نهایی برای دولت و مجلس ارسال می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور همچنین از تشکیل کمیته های استانی مزد ۹۱ و آغاز به کار آن در استان ها خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر کارگروه های مختلفی در استان های کشور تشکیل و کار در این زمینه آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته های مزد در استان های مختلف طی ماه های آینده و قبل از پایان سال باید نظرات و نتایج حاصل از بررسی های خود را ارائه کنند.

به گفته علی بیگی، نقش کمیته ها در این بخش مشورتی بوده و قطعی تلقی نمی شود اما می تواند نقش موثری در تدوین نظر نهایی کارگران برای طرح در شورای عالی کار داشته باشد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور این مطلب را هم افزود که پژوهش و کارشناسی بر سر وضعیت معیشتی خانوار و سبد هزینه ها و همچنین نرخ تورم از مهم ترین معیارهایی است که کمیته ها در بررسی های خود در نظر خواهند گرفت