به گزارش افکارنیوز، قاسم نوده فراهانی در پاسخ به این سؤال که ایرادات شورای نگهبان به اصلاحیه قانون نظام صنفی چه بوده است، گفت: اشکالات و ایراداتی که شورای نگهبان گرفته است عمدتا مسائل املایی و انشایی است به طور مثال در خصوص ماده ۷۲ قانون نظام صنفی که چند بند دارد و مربوط به رسیدگی تخلفات توسط هیئت‌ها و سازمان حمایت است این سؤال مطرح شده است که آیا این‌ها از قبل بوده یا مجددا تصویب شده است.

وی افزود: ایراد دیگری که شورای نگهبان گرفته درباره یکی از مواد قانون است که تأکید شده به ازای هر ۱۰ هزار واحد صنفی یک نماینده در شورای اصناف کشور باشد که در این شرایط ممکن است برخی استانها ۴۰ نماینده داشته باشند، برخی نماینده نداشته باشند و یا برخی تعداد نمایندگان کمتری داشته باشند که شورای نگهبان به این ماده به درستی ایراد گرفته و اعلام کرده اگر شهری یا مرکز استانی ۱۰هزار واحد صنفی نداشته باشد حقوقشان چه وضعیتی پیدا می‌کند.

رئیس شورای اصناف کشور گفت: در حال حاضر این شورا ۱۵۴ نماینده دارد که مربوط به کل کشور است؛ لذا باید به نحوی تقسیم شود که حقوق همه واحدهای صنفی کشور در آن دیده شود.

وی افزود: رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

نوده فراهانی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال همه صنوف اظهارنامه خود را تحویل داده‌اند، گفت: همه اصناف کشور اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل داده‌اند، چرا که این یک قانون است و اگر ندهند جریمه می‌شوند.

وی افزود: ما امسال توافقی با سازمان مالیاتی نکردیم، لذا اصناف بر مبنای درآمد، مالیاتشان را پرداخت میکنند.