آیا مافیا این‌بار با قیمت گوشت قرمز بازی می‌کند؟!

پیش‌ازاین هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی تنظیم بازاری ۳۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله تنظیم بازاری ۲۹۹ هزار تومان باکیفیت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در دسترس بود اما اکنون بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که طی چند هفته اخیر، جریان تأمین گوشت قرمز یارانه‌ای (گوشت گوسفندی تنظیم بازار) در کشور تقریباً قطع شده و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خالی از گوشت قرمز گوسفندی هستند.

لازم است تا غلامرضا نوری‌قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی اصلی عرضه گوشت تنظیم بازار در دولت مسعود پزشکیان، به موضوع ورود کرده و نسبت به شفاف‌سازی ابهامات و دلیل این اتفاق پاسخگو باشد.

بررسی عملکرد منابع و مصارف عمومی در چهارماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد در این مدت ۷۷ درصد از منابع مصوب بودجه محقق شده ل درآمدهای مالیاتی با ۷۴ درصد تحقق منبع اصلی تأمین مالی دولت در سال جاری بوده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس عملکرد منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تبصره «۸» قانون بودجه نشان‌دهنده تحقق ۵۵ درصد از منابع مصوب است و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد.

به‌طورکلی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، ۸۹ درصد از منابع بودجه عمومی محقق شود و با فرض تخصیص ۱۰۰ درصدی مصارف، حداقل ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید نیاز است.