زمان واریز ۳میلیون تومان بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد

چند ماهی است که خبرهای مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نقل محافل و رسانه‌ها است و بخش هایی از معوقات هم در قالب واریزی های ماهانه برای بازنشستگان پرداخت شده است، اما هنوز از معوقات سه ماهه دوم سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست!

این در حالی است که نمایندگان این قشر از جامعه در جلسات و از طریق تریبون های گوناگون خواستار اجرای قانون متناسب ‌سازی حقوق و رفع تبعیض‌های موجود شده اند، همچنین نمایندگان مجلس مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس گرفته و خواستار تسریع در اجرای متناسب‌ سازی حقوق و پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در سه ‌ماهه دوم سال شدند.

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان این روزها پیگیر واریز معوقات ۳ ماه دوم سال برای بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: مشکل اصلی بحث تامین اعتبار این موضوع بود که به تازگی معاون رئیس جمهور دستور اختصاص اعتبار لازم را با توجه به قانون بودجه برای واریز به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ کردند و در حال حاضر منتظر واریز بودجه لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معوقات همسان سازی برای بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور واریز شده است، تاکید کرد: باید هر چه سریعتر مبالغ مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی هم واریز شود و آنطور که پیگیری ها نشان می دهد این مبالغ حداکثر تا دو ماه آینده به حساب بازنشستگان واریز می شود.

پیش‌بینی می‌شود سازمان تأمین اجتماعی با تأمین اعتبار لازم، مبلغ ۳ میلیون تومان را تحت عنوان علی‌الحساب برای سه‌ ماهه دوم سال در قالب متناسب‌ سازی پرداخت کند.