بسته ویژه معیشتی حمایتی دولت برای این دهک‌ها + کد دستوری

 با اشاره به توزیع لوازم خانگی ضروری برای بهبود وضعیت زندگی مددجویان، گفت: این لوازم بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیازهای مددجویان توزیع می‌شود. از ابتدای سال تاکنون، بیش از هزار سری لوازم ضروری شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و کولر به مددجویان اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد دهدشت با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۱۸٦ حامی از ایتام و فرزندان محسنین حمایت می‌کنند گفت: از ابتدای امسال ۴۰ میلیارد ریال با همکاری خیرین نیک اندیش جمع آوری و بین جامعه هدف توزیع شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل از بهره‌مندی ۲ هزار و ۲۷۵ نفر از افراد زیرپوشش و حائز شرایط از کمک هزینه خرید وسایل بهداشتی به مبلغ ماهانه ۶ میلیون ریال برای هر نفر خبر داد.

رضا محمدی اظهار کرد: ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امید در معلولان وابسته به لوازم مصرفی بهداشتی، پیشگیری از تشدید معلولیت ها یا نارسایی عضو آسیب دیده یا نارسایی کلیوی، زخم فشاری و بیماری‌های عفونی، تقویت عزت نفس و حفظ کرامت، کاهش عوارض روانی اجتماعی و انزوای معلول، افزایش حضور در کانون خانواده و استقلال فردی، بهبود خدمات حمایتی توانبخشی، کمک به اقتصاد خانواده و کاهش بار تقاضای پذیرش در مراکز توانبخشی مراقبتی از اهداف پرداخت کم هزینه اقلام بهداشتی است.

 

وی افزود: تمام افراد دارای معلولیت که به تایید کمیسیون پزشکی توانبخشی رسیده و نوع و شدت معلولیت آنها تعیین شده و واجد شرایط استفاده از لوازم مصرفی بهداشتی هستند، می‌توانند کمک هزینه وسایل بهداشتی دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: افراد دچار آسیب نخاعی و بسترگرا از جمله گروه‌هایی هستند که به دلیل عوارض ناشی از معلولیت و مواجهه با دشواری‌های مراقبتی، بهداشتی و توانبخشی، به طور ویژه مورد توجه حوزه تخصصی توانبخشی قرار می‌گیرند.

عبد الخالق آرامش دوست با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: کسانی که تمایل دارند در طرح اکرام ایتام و محصنین همکاری داشته باشند با ثبت نام از طریق حضوری به کمیته امداد، سامانه ekram.emdad.ir و یا تلفن ٠٧٤٣٢٢٦٠١٥٠ یک یا چند کودک و نوجوان نیازمند را به دلخواه خود انتخاب و کمک خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به حسابشان واریز کنند.

وی ادامه داد: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از ماندگارترین طرح‌های کمیته امداد مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و نشأت گرفته از تعالیم دینی است که منشا برکات در راستای کمک به رفع نیازمندی‌های مددجویان محسنین و اکرام ایتام است.

طرح مسحنین شامل فرزندانی است که سرپرست خانواده به بیماری صعب العلاج مبتلا بوده و توانایی کار کردن نداشته باشد.

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی کددستوری #۹*۱۴۲* را نیز علاوه بر کددستوری قبلی (#۸*۱۴۲*) جهت استعلام بسته‌های حمایتی اعلام کرد.