بانک‌ها بیشتر از وام، تسهیلات به کارکنان خود پرداخت کردند

امیرحسین بانکی‌پور فرد شامگاه پنج‌شنبه در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و مدیران دستگاه‌های فرهنگی در اردبیل اظهار کرد: اولویت اصلی در استان اردبیل باید افزایش نرخ باروری باشد چرا که وضعیت بسیار خطرناک و قرمزی را در استان در حوزه باروری و فرزندآوری شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته استان اردبیل با عملکرد ضعیف خود جز بدترین استان‌های کشور در حوزه فرزندآوری معرفی شده که بهتر است مسئولان این استان در سریعترین زمان قرارگاه جمعیتی را تشکیل و موانع و مشکلات را در سریعترین زمان برطرف کنند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت گفت: مقصر اصلی در این حوزه متولیان و مسئولان درون استانی هستند که انتظار می‌رود استاندار اردبیل با همراهی سایر دستگاه‌های عضو قرارگاه جوانی جمعیت بتوانند ترغیب و تشویق خانواده‌ها را به امر فرزندآوری انجام داده و سعه صدر را در این زمینه نشان دهند.

بانکی‌پور فرد با اظهار تأسف از عدم پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و تأمین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند در استان اردبیل افزود: باید مقصر اصلی در این زمینه معرفی شود تا پاسخگویی مدیران و متولیان را در این بخش شاهد باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک‌ها نمی‌توانند از اجرای قانون عدول کنند و بهتر است در این زمینه مدیران بانک‌ها در استان اردبیل پاسخگو باشند که چرا در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت اضافه کرد: متأسفانه بانک‌های عامل به جای پرداخت تسهیلات کم بهره ازدواج و فرزندآوری به پرداخت تسهیلات برای کارکنان خود بیشتر اهتمام می‌کنند و در این زمینه باید پاسخگویی صریحی را از سوی بانک‌های عامل شاهد باشیم.

بانکی‌پور فرد بیان کرد: به جای اولویت در اجرای طرح‌ها و نگاه رویکردی متفاوت در بخش فرهنگ، بهتر است اولویت اصلی افزایش جمعیت و توجه به باروری در بین خانواده‌ها باشد تا نقطه کور و ضعفی که در این حوزه وجود دارد، برطرف شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وضعیت خطرناک جمعیتی را در استان اردبیل شاهد هستیم در حالی که اگر تدبیری در این زمینه نیندیشیم در سال‌های آینده با سیاه چاله پیری جمعیت روبه‌رو می‌شویم و همه آرزو می‌کنیم که بهتر بود تدبیری بهتر و شایسته‌تر در این حوزه می‌اندیشیدیم.