سقوط طلا و سکه از مرزهای حساس

بازار ارز تهران در دومین روز هفته با شرایطی متفاوت نسبت به روز قبل آغاز شد.

ورق در بازار ارز برگشت؟

 طبق اعلام برخی از معامله‌گران در عصر روز یکشنبه ۸ مهرماه، بازار به طور کلی ساکت بود و تنها نرخ‌ها رد و بدل می‌شد. شواهد نشان می‌دهد که امروز وضعیت بازار تغییر کرده و اشباع فروش در آن حاکم بود و کمتر کسی رغبت به خرید ارز داشت.

درهم در سراشیبی افتاد

این موضوع با قیمت‌هایی که معامله‌گران اعلام می‌کردند، تأیید می‌شود. قیمت درهم امارات در ابتدای معاملات با کاهش آغاز شد و در نیمه روز با افت تقریبا ۴۰۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

کاهش یک هزار تومانی دلار 

 از سوی دیگر، نرخ دلار نیز نتوانست به صعود ادامه دهد و تحت تأثیر روند کاهشی بازار، مرز ۶۱ هزار تومان را از دست داد و با کاهش یک هزار تومانی به سطح سوم کانال ۶۰ هزار تومان رسید.

بازار گوش به زنگ اخبار منطقه

به طور کلی، فعالان بازار معتقدند که تحولات اخیر در منطقه برای بازار ارز اهمیت زیادی دارد و هر خبری که منتشر شود، می‌تواند انتظارات را به سمت افزایش یا کاهش تغییر دهد. 

سقوط آزاد طلا و سکه از سقف های جدید

همچنین در کنار بازار ارز، قیمت طلا و سکه نیز در مسیر کاهشی قرار گرفتند؛ به طوری که قیمت طلا ۱۸ عیار از مرز ۴ میلیون تومان پایین آمد و در حال حاضر در انتهای کانال ۳ میلیون تومان نوسان دارد.سکه امامی نیز با کاهش بیش از یک میلیون تومان به قیمت ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.