میم کوین‌ها را بشناسید و وارد بازی شوید!

 این روزها این دسته از ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرده‌اند و اگر کمی با تکنولوژی همراه باشید حتما نام یک یا چند ارز از میان لیست بالا به گوشتان خورده است. این موضوع به دلیل نوسانات و تغییرات نجومی قیمت این دسته از ارزها اتفاق افتاده است. پس اگر بخواهیم فرض را بر این بگذاریم که در حال حاضر شما چیزی از ماهیت اصلی میم کوین ها و کاربردهای آنها نمی‌دانید در ادامه به شرح سیرتاپیاز این دسته رمزارزهای پرحاشیه می‌پردازیم.

میم کوین چیست؟

میم کوین ها آن دسته از ارزهای دیجیتال هستند که با الهام از یک شوخی، جوک، شخصیت کارتونی، یک رویداد یا حتی یک حیوان و بدون هدف خاصی روی کار می‌آیند. حال اگر این اتفاق با استقبال و همراهی جامعه و مردم همراه شده و کمی نوسان و افزایش قیمت ناگهانی نیز چاشنی کار شود، این میم کوین به موفقیت رسیده و رفته رفته افراد زیادتری را به خود جلب می‌‌کند. ناگفته نماند که حمایت برخی افراد مشهور و تأثیرگذار نیز از دیگر عوامل موفقیت و رشد یک میم کوین خواهد بود.

نکته اینجاست که برخی از این پروژه‌ها مسیر خود را بی‌هدف و انگیزه ادامه می‌دهند و بعد از مدتی از تب و تاب آنها کاسته شده و کنار گذاشته می‌شوند؛ اما برخی دیگر همچون شیبا اینو یا دوج کوین تصمیم به حرکات بزرگ و ایجاد تغییراتی در پروژه خود می‌گیرند و همین امر آنها را به پرچمداران این دسته از ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. و اینجاست که می‌توان مصداق بارز “شوخی شوخی جدی شدن” را با چشم دید.

میم کوین‌ها را بشناسید و وارد بازی شوید!

شاید بپرسید که داستان میم کوین‌ها اصلا از کجا شروع شد و به کجا کشیده خواهد شد؟! خبر خوب اینکه جواب سوال شما در بخش بعدی است، با ما همراه باشید.

داستان اولین میم کوین چه بود؟

اولین میم کوین دوج کوین بود و با تقلید از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو ایجاد شده بود. این میم کوین اوایل با نیت به سخره گرفتن ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین ایجاد شد. حتما برای شما سوال ایجاد شده که: واقعا؟ جواب مثبت است. بله واقعا! همانطور که از اسم آنها مشخص است دوج کوین هم در ابتدا مثل تمامی ارزهای این دسته با هیچ هدف و برنامه‌ای جز طنز و شوخی ایجاد نشده‌ است.

داستان دوج کوین در ادامه کمی متفاوت شد. دوست عزیز و بزرگوارمان آقای ایلان ماسک یک روز تصمیم به حمایت از این پروژه و میم کوین گرفت و در نتیجه هر چه حمایت‌های آقای ماسک افزایش پیدا کرد قیمت و استقبال از دوج کوین نیز بیشتر شد و به جایی رسید که بعد از گذشت مدتی دوج کوین به نقل مجالس ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود.

میم کوین‌ها را بشناسید و وارد بازی شوید!

رشد و استقبال از دوج کوین همانا و روی کارآمدن روزافزون میم کوین های با تم سگ مثل شیبا اینو، فلوکی اینو و .. نیز همانا.

بعد از اینکه مدتی از روی کار آمدن میم کوین های با تم سگ گذشت میم کوین هایی با تم های شخصیت‌های کارتونی مثل پپه قورباغه و … روی کار آمدند. افزایش قیمت در اغلب این میم کوین ها در پی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و جمع کردن جامعه‌ای از طرفداران رخ می‌دهد.